هیدروتراپی به عنوان آب درمانی در گذشته توسط ایرانی ها وژاپنی ها .مصری ها و یونانی ها با توجه به خواص بسیار اب درمانی  براي دیسک کمر مورد توجه بوده و به فراوانی استفاده میشده است. شاید آسان ترین و راحت ترین وسیله ای که ورزشکاران و مردم برای رفع خستگی، کسالت و بدست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده میکنند آب باشد.

آب درمانی به دو صورت گرم و سرد است و افرادی که ضربات محکمی به ساق پا، دست، استخوان، عضلات و ماهیچه های آنان وارد می شود می توانند نسبت به درمان ضربات وارده خود از طریق روش آب درمانی با آب سرد استفاده کنند. برای مثال تمام فوتبالیست ها در هنگام ضربات وارده در حین مسابقه از گذاشتن کیف آب سرد در ناحیه آسیب دیده استفاده می کنند، استفاده از روش آب درمانی با آب سرد موجب تسکین درد، مانع خونریزی و همچنین کاهش تورم ناشی از ضرب دیدگی می شود. و برای درمان دیسک کمر به منظور کاهش درد از آب گرم استفاده می شود.

روش های آب درمانی ديسك كمر

روش آب درمانی با آب سرد برای تسکین دردهای حاد بسیار تاثیرگذار است. افراد ورزشکار همچون والیبالیست ها، فوتبالیست ها و بسکتبالیست ها به هنگام ضرب دیدگی در حین بازی می توانند با استفاده از کیف آب سرد در منطقه آسیب دیده موجب آرام کردن درد ناشی از ضرب دیدگی شوند.

روش آب درمانی دیسک کمر با آب گرم برای بسیاری از بیماری ها موثر است. برای تسکین دردهای مزمن نظیر دردهای ناشی از بیماری های آرتروز در ناحیه ستون فقرات و گردن، بیماری دیسک کمر، روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است، درد منطقه مبتلا به آرتروز كمر را می توان با گرم نگهداشتن آن ناحیه کاهش داد .

منبع: ایسنا