استفاده از دستگاههای پیشرفته الکتروتراپی جـهت تسهیـل و تسـریع رونـد بهبود به عنوان جزئی از برنامه درمانی و توانبخشی بیماران می باشد. بخش مجهز به دستگاه‌هاي الكتريكي مانند TENS ، فاراديك ، IDC , MWD ، اينتر فرنشيال ( IF) )، اولتراسوند, ( US ) مادون قرمز( IR )،ليزر،دستگاه های وازوپنومتیک و…می باشد كه در آنها از سيگنال‌هاي الكتريكي، مغناطيسي، امواج الكترومغناطيسي و امواج صوتي استفاده مي‌گردد ، كه در جهت كاهش درد ، التهاب، اسپاسم، تسريع ترميم بافت، تحريك فيبرهاي عصبي و عضلاني موثر می باشد.

معالجه با جریان الکتریسیته یا الکترو درمانی، استفاده از انرژی الکتریکی به عنوان یک درمان پزشکی است. در طب، معالجه با برق می تواند به انواع مختلف درمان ها، از جمله استفاده از دستگاه های الکتریکی مانند تحریک کننده عمق مغز برای بیماری های عصبی اعمال شود.

همچنین از جریان الکترسیته برای افزایش سرعت بهبود زخم ها استفاده می کنند. علاوه بر این ها، اصطلاح “الکتروتراپی” و یا “الکترومغناطیس تراپی” به طیف وسیعی از دستگاه های پزشکی جایگزین و درمانها اطلاق می شود.
هنوز نتیجه ای یافت نشده که این روش در افزایش طول استخوان نیز موثر باشد.

الکتروتراپی برای تمدد اعصاب بکمک اسپاسم عضلات، پیشگیری و به تاخیر انداختن ترک آتروفی، افزایش موضعی گردش خون، توانبخشی عضلات مورد استفاده قرار میگیرد. نگهداری و افزایش دامنه حرکتی مفصل، مدیریت شدت درد مزمن، حاد و درد بعد از عمل جراحی ، تحریک عضلات برای جلوگیری از ترومبوز وریدی ، شفا زخم و تحویل مواد دارویی.