* درمان فیزیکی

این روش سبب افزایش انعطاف عضله و مفصل، کاهش درد و تورم و کمک به بهبود جراحات و صدمات ورزشی می شود. انواع ورزشهای درمان فیزیکی عبارتند از : حرارت عمقی با استفاده از اولتراسوند، سرمادرمانی با یخ و ماساژ با یخ، آب درمانی و استخر آب گرم و گرمادرمانی.

* درمان الکتریکی

این روش فیزیوتراپی سبب کاهش درد ، تورم و اسپاسم عضلانی شده، بازیابی توان عضله های ضعیف را تسریع می کند و به بهبود صدمات و جراحات بافت نرم کمک می کند. انواع روشهای درمان الکتریکی عبارتند از :
• بیوفیدبک ( در این روش به فرد آموزش داده می شود که چگونه عضلات یا فعالیت مغزی را کنترل کند )
• تحریک الکتریکی عضلات
• تحریک الکتریکی از روی پوست (TENS) : در این روش الکترودها روی پوست قرار داده می شوند و اعصاب زیر پوستی را تحریک و آنها را بلوک می کنند که این امر سبب عدم انتقال پیام درد توسط عصب و رفع درد می شود.
• تحریک پیوستگاه عصب – عضله (MMES)

* ماساژ درمانی : در این روش به کمک ماساژ توسط فرد دیگری دامنه حرکات مفصل و قدرت عضلات بازیابی می شود و درد و تورم کاهش می یابد.
* ورزش درمانی : هدف از ورزشهای درمانی بازیابی و حفظ قدرت عضلانی، انعطاف پذیری عضلات و مفاصل، تعادل و هماهنگی عضلات و تحمل فرد است. بسیاری از روشهای فیزیوتراپی به درجاتی از ورزشهای گوناگون استفاده می کنند.

* کشش مکانیکی : در این روش توسط دستگاه مخصوص بصورت ملایم مفاصل ستون مهره را تحت کشش قرار داده و مفاصل را کمی باز و گشاد می کنند که این امر به کاهش فشار روی نخاع و کاهش درد می انجامد. این روش درمانی اغلب در درمان کمردرد یا گردن درد استفاده می شود.

منبع:فیزیوتراپیست های بدون مرز