با افزایش سن، علائم پیری در یك سوم فوقانی صورت كه شامل پلكها ، ابرو وپیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت پدیدار میشود . این علائم در یك سوم فوقانی صورت به شكل پیدایش چین وچروك پیشانی ، افتادگی ابروها وافتادگی پلك ها است كه بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی كه افتادگی ابرو وپلك ها زیاد باشد می تواند میدان بینائی را نیز محدود نماید.

اعمال جراحی متعددی برای بالا کشیدن ابرو و پیشانی طراحی شده اند . البته با تزریق بوتوكس یا dysport میتوان بدون جراحی وبه طور موقت چین و چروك های پیشانی را برطرف كرد، ضمن اینكه این كار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود.

شروع اثر بوتاکس از دو روز تا یک هفته شروع میشود وتا حدود 6 ماه باقی خواهد ماند. در موارد معدودی عارضه افتادگی پلک میدهد که بدون هیچ درمانی در طول 2 هفته بهبود پیدا میکند.

جراحی زیبایی ابرو چقدر موثر است؟

تاثیر جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو بر ظاهر شما میتواند از خفیف تا شگفت انگیز متنوع باشد. این امر به ظاهر قبل از عمل شما، مراقبتهای پس از عمل و انتظارات شما و اطرافیانتان بستگی دارد. از آنجا که فرایند ترمیم و فروکش کردن تورم پیشرفت کندی دارد، شما باید ماهها جهت رسیدن به ظاهر جدید خود صبر کنید. پرهیز از عواملی که بر نتیجه نهایی جراحی زیبایی صورتتاثیر منفی دارند نظیر مواجهه با نور خورشید و دود سیگار ضروری است.

آیا اثر این عمل همیشگی است؟

خیر. بسته به نوع عمل پایداری آن بین 2 تا 10 سال می‌باشد

آیا جراحی در همه افراد قابل انجام است یا در مواردی بهتر است که جراحی نکنند؟

همچون تمام جراحی‌های زیبایی مسائل روحی‌-روانی‌ و فیزیکی‌ باید مد نظر قرار گیرد. فرد باید از نظر روانی‌ سالم بوده و انتظارات معقولی داشته باشد. از نظر جسمی‌ نیز نباید به بیماری‌هایی مثل دیابت یا مشکلات قلبی مبتلا باشد.

مدت زمان جراحی چقدر است؟

در هر دو روش جراحی بین 1 تا 3 ساعت طول میکشد.

چه روش‌هایی برای بیهوشی به کار برده میشود؟

این جراحی میتواند با بیهوشی عمومی یا با بی‌ حسی موضعی انجام شود

eye

آیا این جراحی عوارضی هم دارد؟

خوشبختانه لیفتینگ پیشانی و ابرو عوارض مهمی به دنبال ندارد ولی‌ مسائلی‌ همچون خونریزی عفونت و آسیب به اعصاب حسی و پوست به ندرت ممکن است پیش آید.

نکات بعد از عمل

• بعد از عمل بالا کشیدن ابرو  بعد از اینکه بهوش آمدید، اطراف سر خود یک بانداژ بزرگ و نرم خواهید دید که اصطلاحا drain نامیده می شود. Drain باعث تسریع از بین رفتن مایع بافتی می شود و از بروزعفونت نیز جلوگیری می کند. بعد از انجام عمل، پرستارها به شما کمک می کنند تا موارد زیر را انجام دهید:
  •  نوشیدن مایعات، راه رفتن به صورت ملایم و آهسته، دفع، برطرف کردن ناراحتی و نظارت روی drain شما.
  •  پرستارها مجددا راهنمایی های لازم و اقدامات بعد از عمل را گوشزد می نمایند. و از شما درخواست می شود که فردا برای باز کردن drain مجددا مراجعه فرمائید. اگر چه درد ناشی از باز کردن drain زیاد نمی باشد ولی با وجود این به شما توصیه می شود که یک ساعت قبل از باز کردن drain مسکن مصرف کنید. همچنین باید 7 ـ 5 روز بعد برای باز کردن بخیه ها دوباره مراجعه کنید.

اقدامات بعد از عمل کشیدن ابرو ـ مراقبت از زخم

• روز بعد از جراحی لباسهایتان را خشک و دست نخورده نگاه دارید. اگر لباسهایتان گشاد و شل و ول است به دکتر بگویید. وارسی drain بسیار آسان است. پرستار های ما نحوه وارسی drain را به شما یاد می دهند.
  •  بعد از باز کردن drain و درآوردن لباسها یک clips به موی شما نصب خواهد شد. مجددا مراقبت از زخم ها به شما یادآوری می شود. بخیه ها را با یک محلول پراکسید هیدروژن ضدعفونی کنید و سپس بوسیله یک پماد آنتی بیوتیکی دوبار در روز آنرا استریل کنید تا زودتر خوب شوند. همواره تا چند روز بعد از جراحی یک پوشش الاستیکی روی زخم خود ببندید. در موعد موقرر به شما می گوئیم که آنرا باز کنید و تنها هنگام خواب شبانه، به مدت یک هفته آنرا ببندید.
  •  باید 7 روز بعد به مطب مراجعه نماید تا clips برداشته شود. از آنجائیکه اکثر بیماران می گویند که تا چند روز بعد از عمل ، پیشانی شان بی حس است. لذا هیچ گونه دردی از وجود clips احساس نخواهید کرد