تأثیر کفش، جوراب، جوراب شلوری و ناخن های پا و لباس بر کمردرد

سناریوی متداول، خوابم سنگین بوده و صدای زنگ ساعت را نشنیده ام و در نتیجه دیر از خواب بیدار شده ام، از رختخواب به بیرون شیرجه می زنم، دوش سریعی می گیرم، کمر خشک شده!! جوراب/ جوراب شلواری ته کشوی پایینی است و کفشهایم ته کمد دیواری، با زانوهای کاملاً قفل و متمایل به عقب خم می شوم تا کفش و جورابم را پیدا کنم. حرکاتی تند و خشن دارم. پشتم حتی خشک تر شده، آنقدر که حتی دستم به زانوهایم نمی رسد، چه برسد به اینکه به پایین خم شوم و جورابم را بپوشم. کمک!

برای تنوع این روش را امتحان کنید! خوابتان برده، عیب ندارد. از رختخواب به آرامی و درست بیرون بغلطید. به نرم بودن فکر کنید! دوشی سریع بگیرید و دو سه حرکت کششی انجام دهید. برای یافتن جوراب یا جوراب شلوری نزدیک کمد روی زمین زانو بزنید و کفش هایتان را هم به همین طریق پیدا کنید. با در نظر داشتن گودی کمر، عضلات باسن و شکم را منقبض نموده، پشتتان را صاف کنید. با استفاده از روش ذیل که راحت ترین روش است، جوراب/ جوراب شلواری/ کفش هایتان را بپوشید:

  • با تکیه ی یک دست به دیوار و یا با تکیه پشت به دیوار بایستید.
  • به پشت و یا پهلو، روی تخت دراز بکشید .
  • همچنانکه روی صندلی نشسته اید، یک پا را روی پای دیگر بگذارید.
  • روی پله بنشینید، یا پایین پله ها بایستید، یکی از پاها را دو پله بالاتر قرار دهید یا در حالی که یکی از پاها را روی چهار پایه ای گذاشته اید، بایستید.

Untitled-14

لباس

ظاهر آدم خیلی مهم است. در دامن تنگ خمره ای چلانده می شوم. کمربندم کمی تنگ است، بنابراین تمام روز را باید سختی بکشم. کُت در قسمت شانه ها بسیار تنگ است، اما خیلی به دامنم می آید. برای تکمیل این ظاهر شیک باید کفش های پاشنه بلند نوک تیز پوشید. عالی است! فشاری هم که به گردن و کمر می آید، اصلاً مهم نیست.

زندگی را راحت بگیرید، می شود هم شیک بود و هم در عین حال راحت. لباسهایتان را از جنس و سایر مناسب انتخاب کنید تا با آنها بتوانید به راحتی، برای خم شدن، زانو زدن، کش آمدن و بلند کردن اشیا حرکت کنید. خاطر جمع شوید که گردن و کمرتان، به خوبی در برابر باد و سرما محفوظند. چیزی که به پا می کنید، تاحدودی می تواند در داشتن یا نداشتن یک حالت مناسب ایستادن و نشستن و نیز در ایجاد درد یا فقدان درد در گردن، شانه ها و قسمت کمر مؤثر باشد. کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه هایی بین 4-2 سانتی متر، نه بیشتر و نه کمتر دارند. کفش های بند دار نپوشید، از کفه های نرم استفاده کنید تا ضربه ها را به خود بگیرند و یا کفش هایی را با کفه های قالب پای خودتان انتخاب کنید.

وسایل کمکی مفید برای لباس پوشیدن

  • پاشنه کش دسته بلند.
  • چهارپایه ای با ارتفاع 15-10 سانتی متر. 

منبع: کتاب کوچک کمردرد



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →