شایع‌ترین علت‌ درد زانو استئوآرتریت است. درمان‌های مختلفی از جمله فیزیوتراپی و انجام ورزش‌هایی نظیر پیاده‌روی و شنا، کاهش وزن، درمان‌های دارویی، تزریق استروئید یا حتی جراحی تعویض مفصل زانو برای بیماران مبتلا به درد زانو انجام می‌گیرد، ولی تحقیقات جدید نشان داده است تغییر رژیم غذایی، تأثیر به سزایی در درمان درد زانو دارد. بعضی از غذاها دارای اثر ضدالتهابی و ضددرد برای آرتریت و دیگر انواع زانودرد محسوب می‌شوند.

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

آرتروز زانو

درمان درد زانو با خوردن ماهی

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، ضدالتهاب طبیعی است. از آنجا که کاهش التهاب مفصل باعث کاهش درد زانو می‌شود، می‌توان گفت اثرات ضدالتهابی امگا ۳ منجر به کاهش درد زانو می‌شود. همچنین تحقیقات دیگری نشان داده است اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین باعث کاهش سفتی صبحگاهی مفصل زانو در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شود.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی نه‌تنها عوامل ایجادکننده التهاب درد زانو را مسدود می‌کند، بلکه از فعالیت پروتئین‌هایی که به خوردگی غضروف مفصل زانو منجر می‌شود نیز جلوگیری می‌کند.ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ساردین، شاه‌ماهی و… بهترین منابع حاوی امگا ۳ محسوب می‌شود. همچنین مصرف کپسول‌های روغن ماهی نیز براي درمان درد زانو مفید است.

در آخر باید به این نکته توجه کنید که خوردن ماهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی بسیار مفیدتر از مصرف داروهای ضدالتهابی شیمیایی در درمان درد زانو است.

ثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثثث

فیزیوتراپی زانو درد

درمان درد زانو با خوردن آب پرتقال

آب پرتقال منبعی بسیار غنی از ویتامین ‏C‏ است. درد زانو باعث خوردگی استخوان می‌شود. تحقیقات نشان داده است در افرادی که از مقادیر قابل ملاحظه ویتامین ‏C‏ استفاده کرده‌اند درد زانو کمتر دیده می‌شود.منابع غنی ویتامین ‏C‏ شامل پرتقال، فلفل سبز، گریپ‌فروت، توت‌فرنگی، انبه و کیوی است. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در مقایسه با خوردن آن، ۲۵ درصد بیشتر ویتامین ‏C‌‎‏ مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

لللللللللللللللللللللللللللللل

رفع زانو درد

درمان درد زانو با خوردن سویا

سویا را  براي درمان درد زانو در سبد غذایی خود بگنجانید سویا سرشار از ماده‌ای به نام ایزوفلاون (نوعی هورمون گیاهی) است که اثرات ضدالتهابی در درمان درد زانو دارد.

سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

فیزیوتراپی برای زانو درد

درمان درد زانو با خوردن اسفناج

اسفناج و پیاز براي درمان درد زانو بیشتر مصرف کنید اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین است که درد ناشی از استئوآرتریت و زانو درد را کاهش می‌دهد. همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها از ایجاد عوارض بینایی زانو درد جلوگیری می‌کنند.

اااااااااااااااااااااااااااا

تسکین زانو درد

درمان درد زانو با مصرف ادويه

از ادویه‌های مناسب براي درمان درد زانو  استفاده کنید ماده رنگی موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است. این ماده رنگی شبیه داروهای بازدارنده ‏COX-2‎‏ عمل می‌کند و باعث کاهش تورم مفاصل می‌شود.

زززززززززززززززززززززززز

درمان درد زانو با مصرف زنجبیل

از زنجبیل براي درمان درد زانو  بیشتر استفاده کنید از زنجبیل به طور سنتی در درمان دل‌درد استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است این ماده گیاهی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت و زانو درد باعث کاهش التهاب و درد مفاصل به خصوص هنگام راه رفتن و ایستادن می‌شود.

علل و دلایل زانو درد

منبع: سلامت نیوز