درد شانه یک شکایت عمده بیماران با مشکلات شانه‌ای است، اگرچه ممکن است گاهی در ارتباط با بیماری‌ ها و اختلالات شانه نبوده و از قسمت‌ های دیگر به شانه انتشار یابد. درد شانه ممکن است درارتباط با مفاصل کمربند شانه‌ای یا عناصر اطراف مفصل(Periarticular)مربوطه ایجاد گردد.

علت درد شانه

تاندنیت، التهاب یک تاندون در شانه.

بورسیت، التهاب کیسه‌ای از مایع که در شانه قرار دارند که برای محدود کردن اصطکاک در حین حرکت شانه طراحی شده است.

جراحاتی که مفصل شانه را از جای خود در می‌آورد و آن را ناپایدار می‌کند.

آرتریت (التهاب مفصل) شانه .

درمان درد شانه با ورزش

این حرکت‌ها را ۳ بار در هفته تمرین کنید.

تمرین شماره۱ : بایستید، پشتتان باید صاف باشد، پاها را اندکی خم کرده، باسن و عضلات شکمی‌تان را منقبض کنید. در حالی که بازوهایتان، در امتداد بدن به حالت کشیده قرار دارند، وزنه‌های ۲ تا ۵ کیلوگرمی را بردارید. آرنج‌ها را تا کتفتان بالا بیاورید، در این مرحله دست‌ها در سطح سینه قرار دارند. در حالی که حرکت را تحت کنترل دارید، به آهستگی دستتان را پایین بیاورید.

تمرین شماره ۲ : همان وضعیت تمرین قبل با همان وزنه‌ها را داشته باشید، وزنه‌ها را تا شانه‌ها اما این بار از پهلو بالا بیاورید. توجه در این مرحله بازوها باید اندکی خم باشند. همان طور که حرکت در بالا رفتن، آهسته است، پایین آمدنش هم باید به آهستگی انجام گیرد.

تمرین شماره ۳ :باز هم همان وضعیت قبل اما با وزنه هایی سنگین تر (۸ تا ۱۲ کیلوگرمی). گردن و چانه‌تان را رها کنید، شانه‌‌ها را به آهستگی بالا ببرید. سپس فوراً شانه‌ها را شل کنید.

تمرین شماره ۴ : چهار دست و پا قرار بگیرید، عضلات شکمی‌تان را منقبض کنید تا پشت‌تان خم نشود. یک وزنه (۶ کیلوگرمی) در یک دست بگیرید و آرنجتان را به عقب بکشید، در اینجا دست باید تا موقعیت سینه بالا بیاید. به همان روش تمرین قبل، این تمرین را هم به آهستگی انجام دهید و با کنترل حرکت خود را رها کنید. سپس برای بازوی دیگر هم، همین تمرین را انجام دهید.

اگر جراحت شانه  به حدی بود که با درمان بدون جراحی بهبود نمیافت باید  مفصل شانه را جراحی کرد.عمل تعویض مفصل شانه ، جایگزینی استخوانهای مفصل شانه با مفصل مصنوعی است

منبع:دکتر بیدکی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تهران,ویکی پدیا