تشخیص تاندونیت چهار سر ران

براي تشخیص تاندونیت چهار سر ران  پزشکتان ممکن است شرح حال پزشکی کاملی  را از مشکلات قبلی زانو از شما بگیرد و به دنبال آن معاینه دقیقی از زانوی شما بکند. معمولا در محل رسیدن تاندون به استخوان، با لمس بافت های ملتهب درد وجود دارد.  براي تشخیص تاندونیت چهار سر ران  مفصل زانو از لحاظ دامنه حرکت، قدرت، انعطاف پذیری و ثبات ارزیابی خواهد شد. پزشکتان همچنین به عوامل بیرونی و درونی که بر زانویتان تاثیر می گذارد، توجه خواهد کرد. مورد دیگری که براي  تشخیص تاندونیت چهار سر ران  بررسی خواهد شد، پارگی های ظریف و یا کامل تاندون چهار سر می باشد.

X-ray ممکن است برای نشان دادن  و تشخيص هر گونه شکستگی و یا حضور رسوب کلسیم در عضله چهار سر ران مورد نیاز باشد. اشعه X   در تشخیص آسیب بافت نرم کمک کننده نخواهد بود. در این موارد بررسی های دیگری از قبیل سونوگرافی و یا تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI ) ممکن است براي تشخيص تاندونیت چهار سر ران پیشنهاد گردد.پارگی تاندون ها توسط امواج اولتراسوند تشخیص داده می شوند در حالی که  MRI ها مشکلات موجود در بافت های نرم بدن را تشخیص می دهند.

درمان تاندونیت چهار سر ران

کاهش التهاب ناشی از بیماری تاندونیت چهار سر ران بسیار مهم است. احتمال دارد براي درمان تاندونیت چهار سر ران پزشک شما داروهای ضد درد غیر استروئیدی را به ویژه هنگامی که مشکل بدلیل استفاده بیش از حد باشد، تجویز نماید. اگر به هر دلیلی شما نتوانید از داروهای ضد التهابی  براي درمان تاندونیت چهار سر ران استفاده کنید، ممکن است استامینوفن برای کنترل دردتان تجویز شود. استراحت زانو نیز براي درمان تاندونیت چهار سر ران مهم است. وقتی که در حال استراحت درد وجود ندارد، افزایش تدریجی فعالیت تا زمانی که درد ندارید، مانعی ندارد.

فیزیوتراپی ممکن است در مراحل اولیه تاندونیت چهار سر به کاهش درد و التهاب کمک کند. ماساژ یخ، تحریک الکتریکی و اولتراسوند، انتخاب های دیگری هستند که درد و تورم مرتبط با تاندونیت چهار سر ران را کاهش می دهند. درمانگر شما ممکن است تمرینات کششی و تقویتی را به منظور تصحیح عدم تعادل عضلانی تاندونیت چهار سر ران توصیه کند. استفاده از بریس و باند در اطراف محل آسیب تاندونیت چهار سر ران هم مفید است. بریس و باند بر روی پاتلا می تواند به شما در انجام تمرینات و فعالیت هایتان با درد کمتر کمک کند.

اگر فعالیت های بدنی همراه با درد یا تورم باشد، بر روی منطقه باید یخ درمانی انجام شود. گذاشتن یخ نیاید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد. در موارد تاندینوز مزمن، برای تحریک گردش خون و تسریع بهبود بافت ممکن است از گرما استفاده شود.استفاده از کفش مناسب برای ورزش مورد نظر براي درمان تاندونیت چهار سر ران مهم است. درمانگر می تواند به شما در انتخاب یا طراحی کفشی ویژه ی خودتان، شما را یاری دهد. این کفش باید برای راستای زانو و عملکرد استخوان کشکک مناسب باشد.حذف علل بیرونی و درونی تاندونیت چهار سر در مداخله ی درمانی مهم است.