توانبخشی لگن

فیزیوتراپی برای کاهش درد لگن بر اساس ورزش های قدرتی انجام می گیرد.

همچنین شما باید با یک درمانگر حرفه ای کار کنید تا روش های مستقل بودن را در زندگی یاد بگیرید و دیگر نیازی به کمک افراد در دستشویی رفتن، حمام کردن، لباس پوشیدن و غذا درست کردن نداشته نباشید.

اگر استفاده از واکر و یا ویلچر لازم باشد، درمانگر توصیه به خرید آنها می کند.

ورزش های تعادلی لگن

در این ورزش ها ابتدا با یک دست، یک صندلی را بگیرید. بعد از چند بار انجام دادن، با یک انگشت و بعد بدون گرفتن صندلی و بعد با چشمان بسته، این ورزش ها را به صورت زیر انجام دهید:

 

 

ورزش شکستگی لگن

1- خم کردن لگن

صاف بایستید و برای حفظ تعادل بدن، یک صندلی را بگیرید.

بدون آنکه کمر و یا ران پایتان را خم کنید، به آرامی یکی از زانوهای خود را خم کنید و نزدیک سینه بیاورید.

مدت یک ثانیه در این حالت بمانید. سپس به آرامی پای خود را پایین بیاورید و صبر کنید.

این حرکت را 8 تا 15 بار با یک پا و با پای دیگر انجام دهید.

 

ورزش شکستگی لگن

 

2- کشش لگن

صاف بایستید و 40 تا 45 سانتی متر از صندلی فاصله داشته باشید.

با زاویه 45 درجه به جلو خم شوید.

بدون آنکه زانویتان را خم کنید، به آرامی یک پای خود را عقب و بالا ببرید.

مدت یک ثانیه در این حالت بمانید. سپس به آرامی پای خود را پایین بیاورید و صبر کنید.

این حرکت را 8 تا 15 بار با یک پا و با پای دیگر انجام دهید.

 

ورزش شکستگی لگن

3- بالا آوردن پا

صاف بایستید.

بدون آنکه کمر و پاهایتان را خم کنید، به آرامی یک پای خود را 15 تا 30 سانتی متر از پای دیگر دور کنید، باید انگشتان پاها رو به جلو باشند.

مدت یک ثانیه در این حالت بمانید. سپس به آرامی پای خود را پایین بیاورید و صبر کنید.

این حرکت را 8 تا 15 بار با یک پا و با پای دیگر انجام دهید.

 

ورزش شکستگی لگن

4- پاشنه یک پای خود را در مقابل پنجه پای دیگر قرار دهید و به همین روش قدم بردارید. در این نوع راه رفتن باید پاشنه و پنجه به هم برخورد کنند.

 

5- بر روی یک پا بایستید و مدتی صبر کنید. سپس پای خود را عوض کنید.

 

6- بدون کمک گرفتن از دست ها، روی یک صندلی بنشینید و دوباره بدون کمک گرفتن از دست ها، از روی صندلی بلند شوید.

 



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


Tagged with:  
Share →