ورزش های كششي براي بهبود درد شانه

1- ورزش ساده شانه

چرخش شانه باعث رفع فشار از عضلات شانه، کاهش درد شانه و آرامش آن ها مي گردد. به جلو خم شويد و يكي از دست هاي خود را آويزان كنيد. به طور فرضي، يك دايره با دست تان بكشيد. با دست ديگر خود، ميز يا صندلي را بگيريد.

2- كشش گردن و پشت

بسياري از دردهاي شانه به سبب بد نشستن و فشار بر روي عضلات كمر و گردن به وجود مي آيد. شانه را به طور دايره وار، به پشت و عقب بچرخانيد. ابتدا از يك دايره كوچك شروع كرده تا به دايره بزرگ تر برسيد. 10 بار به سمت جلو و 10 بار به سمت عقب، شانه خود را بچرخانيد.

3-كشش پشت

روي يك صندلي بنشينيد. خود را كاملا به جلو خم كنيد. دست ها و سر خود را آويزان كنيد. شكم با ران پا بايد در تماس باشد. 30 ثانيه در اين حالت بمانيد.

4- كشش پشت و شانه

مثل حالت قبل بنشينيد. پاهاي خود را به عرض شانه باز كنيد. دست هاي خود را از پشت ساق پا بگذرانيد و قوزك پا را بگيريد. سپس به آرامي، شانه ها و قسمت بالايي كمر را بكشيد. خود را در اين حالت به مدت 30 ثانيه نگاه داريد.

5-كشش عضله دو سر بازو و بازو

دست راست خود را مستقيم روبروي خود قرار دهيد (كف دست بالا باشد). با دست ديگر انگشتان دست راست خود را بگيريد و انگشتان دست راست را به عقب بكشيد. اين كار را براي 20 دقيقه انجام دهيد و بعد با دست ديگر اين كشش را انجام دهيد.

6-كشش بازو

دست راست خود را مستقيم روبروي خود قرار دهيد. دست خود را به سمت پايين بياوريد، طوري كه انگشتان به سمت كف زمين باشند. با دست چپ، انگشتان را به طرف خود بكشيد. اين كار را براي 20 دقيقه انجام دهيد و بعد با دست ديگر اين كشش را انجام دهيد.

7-كشش گردن

دست راست خود را پشت تان قرار دهيد. دست چپ خود را روي سرتان گذاشته و سر خود را به سمت چپ خم كرده و گردن خود را بكشيد. سپس رها كنيد . سپس جاي دست ها را عوض كنيد، يعني دست راست را روي سر گذاشته و گردن را به راست خم كنيد، در حالي كه دست چپ تان در پشت بدن قرار دارد. اين كشش را 10 بار با هر دو دست انجام دهيد

علت درد شانه در سنین جوانی

در سنین جوانی درد شانه به علت تروما، ضایعات ورزشی، بلند کردن اجسام سنگین یا انجام بازی‌های پرتابی مانند دیسک، والیبال و بسکتبال به وجود می آید.

دردهای شانه در این سنین به دلیل استفاده نادرست از شانه به وجود می‌آید و به التهاب تاندون‌ شانه و کپسول شانه منجر می‌شود که با استراحت، فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ضد التهاب بهبود می‌یابد.

درد شانه به وجود آمده در ورزش‌هایی مثل بوکس و کشتی به دلیل پارگی تاندون شانه است که معمولا تصمیم به درمان جراحی توسط جراح شانهگرفته می شود.ممکن است درمان پارگی تاندون شانه غیر جراحی نتایج مطلوبی نداشته باشد.

تمام موارد ذکر شده در بالا دردهای شانه مختص به سنین جوانی بوده است اما در میانسالی شایع‌ترین علت درد شانه، شیوع رسوب کلسیم در تاندون‌های شانه است

درمان درد شانه

با توجه به عامل درد شانه و مشکلات حرکتی کمربند شانه‌ای، درمان درد شانه ممکن است در ارتباط با یک یا مجموعه‌ای از موارد زیر باشد:

 دارویی

 فیزیوتراپی

 ارتوپدی
جراحی

منبع:دکتر فروغ    وظیفه



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


Tagged with:  
Share →