post_image

نشستن طولانی مدت پشت میز فشار زیادی روی مفاصل لگن، زانو و ستون فقرات وارد می کند که این امر باعث ضعف تاندون ها می شود. برای پیشگیری از درد های مفصلی، صندلی را به گونه ای تنظیم کنید تا زاویه بین پا و کمر، 90 درجه یا کمتر باشد، با ورزش یوگا نیز می توانید آثار ناشی از فشار وارد شده به پشت زانو و لگن را از بین ببرید.

عوارض پشت میزنشینی تا سی و پنج سالگی کمتر بروز و ایجاد مشکل می کند و پس از چهل یا چهل و پنج سالگی به طور محسوسی مشکل ساز می شود. به بیان دیگر در دهه چهارم زندگی بر اثر کم تحرکی، عضلات بدن به شدت ضعیف و بی رمق می شود و نیروی عضلانی شخص بر اثر آسیب های وارده با ضریب بیشتری کاهش می یابد.

درد مفاصل ناشی از نشستن های طولانی مدت پشت میز

ناراحتی های ستون فقرات و مشکلات روحی ناشی از استرس کاری، از مشکلات رایج در بین کارکنان ادارات در کشور است. انجام بیش از اندازه کارهای تکراری در ادارات و سازمان ها، سلامت جسمی و روانی کارکنان را تهدید می کند.

هم اکنون در بسیاری از ادارات، استانداردهای سلامت حین انجام کار رعایت نمی‌شود که از آن جمله می‌توان به در دسترس نبودن آسان ابزار کاری، عدم انجام کار در ارتفاع مناسب، تکراری بودن کارها، عدم توجه به خستگی بدن، عدم تغییر وضعیت در طول شیفت کاری و عدم انجام کار در وضعیت مناسب اشاره کرد. ناراحتی های ستون فقرات مثل کمردرد و ناراحتی های چشمی و مشکلات روحی و رفتاری ناشی از استرس کاری از مشکلات رایج در بین کارکنان ادارات در ایران است.

تکرار حرکات حتی در موارد بسیار معمولی و طبیعی مانند راه رفتن، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و نشستن های طولانی مدت پشت میز کار، باعث وارد شدن ضربه و فشارهای متعدد بر روی مفاصل گشته و جمع این نیروهای وارد شده، مفصل را دچار تخریب و صدمه شدید کرده و بافت آن را از بین می‌برد و در نهایت فرد را به آرتروز زودرس مبتلا می‌کند. این حرکت‌ها شامل تمرین‌هایی برای ایجاد کشیدگی و تقویت بدن هستند و همه آنها را می‌توانید روی صندلی‌تان هم انجام دهید. البته نمی‌توانند جای تمرین‌های معمولی قدرتی را بگیرند، اما راهی برای فعال‌کردن بدن در مواردی است که امکان دور شدن از میزکارتان را ندارید.

ذکر این نکته ضروری است که اگر دچار آسیب مفاصل، بیماری یا عارضه زمینه‌ای هستید، باید پیش از انجام ورزش های مناسب برای درد مفاصل با متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید. صندلی‌تان باید وضعیت ‌پایداری داشته باشد و اگر چرخ‌دار است، آن را به یک دیوار تکیه دهید و مطمئن شوید از جایش تکان نمی‌خورد.

آشنایی با درمان درد مفاصل در کارمندان (کلیک کنید)

منبع: سلامت . تبیان



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →