1- طب سوزنی

این روش در حدود 60 درصد بیماران مبتلا به دردهای مزمن موثر است.

این یک روش قدیمی طب چینی می‌باشد. در این روش، سوزن‌های ریزی را وارد مناطق خاصی از بدن می‌کنند. این مناطق را به مناطق منفی و مناطق انرژی تقسیم بندی می‌کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که بیماران مبتلا به کمردرد، پس از 10 جلسه درمان با طب سوزنی، درد کمتری داشته‌اند.

2- ماساژ

عضلات سفت شده موجب درد بدن می‌شوند.

از آنجایی که ماساژ باعث شل شدن عضلات می‌شود، پس می‌تواند در بهبود درد کمر موثر باشد.

تحقیقات نشان داده است بیمارانی که درد عضلانی داشتند و در 10 هفته، 10 جلسه ماساژ را انجام دادند، بهتر از بیمارانی که طب سوزنی و یا روش‌های دیگر طب مکمل را انتخاب کرده بودند، بهبود یافتند

3- کایروپرکتیک

در این روش فرد کایروپرکتور (فردی که کایروپرکتیک را انجام می‌دهد)، فیزیوتراپیست و یا ارتوپد، به مفاصل ستون فقرات فشار وارد می‌کند.

برخی مطالعات نشان داده که با این روش، سردرد و کمردرد کاهش می یابند.

4- یوگا

یکی از مهم‌ترین و موثرترین درمان‌های جایگزین می‌باشد.

تحقیقی نشان داد که اگر فردی دو بار در هفته به مدت 24 هفته، ورزش یوگا را انجام دهد، درد کمرش بهبود می‌یابد.

در تحقیقی دیگر آمده است افرادی که به یوگا می پردازند، علائم استئوپروز (پوکی استخوان) در آن‌ها مشهود نیست.

5- تای چی

در مطالعه‌ای معلوم شد بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا که تای چی را به مدت 60 دقیقه، 2 بار در هفته برای 12 هفته انجام داده‌اند، نتایج بهتری را دریافت کرده‌اند نسبت به آنهایی که در کلاس‌های کشش عضلات شرکت کرده‌اند.