درمان آب آوردن زانو با مصرف دارو

داروهایی که برای درمان علائم و یا علل آب آوردن زانو استفاده می شوند عبارتند از:

- درمان آب آوردن زانو با مصرف داروهای ضد درد: برای کاهش درد زانو مصرف می شوند.

- درمان آب آوردن زانو با مصرف آنتی بیوتیک ها: اگر عفونت باعث آب آوردن زانو شود، آنتی بیوتیک ها توسط پزشک تجویز می شوند.

- درمان آب آوردن زانو با مصرف کورتیکواستروئیدها (کورتون ها): کورتون ها، داروهای ضدالتهاب قوی هستند مثل پردنیزون که به طور خوراکی و یا با تزریق به مفصل زانو استفاده می شوند.

کورتون ها دارای عوارض خطرناکی هستند، لذا نباید به مقدار زیاد و یا برای مدت طولانی (تحت نظر پزشک) مصرف شوند.

تاثیر تغذیه بر درد زانو

درمان پارگی مینیسک زانو

درمان آب آوردن زانو با جراحی

درمان آب آوردن زانو با آسپیراسیون مفصل زانو: در این روش جراحی ، پزشک مایع موجود در مفصل زانو را توسط یک سرنگ بیرون می کشد. خارج کردن آب زانو باعث کاهش فشار در این قسمت می شود.

بعد از آسپیراسیون، پزشک یک داروی کورتونی در مفصل زانو تزریق می کند تا التهاب را کم کند.

درمان آب آوردن زانو با  روش آرتروسکوپی: در آرتروسکوپی با وارد کردن لوله ای باریک که سر آن لامپی روشن و دوربین دارد، از طریق برشی در پوست بالای زانو، پزشک داخل زانو را روی صفحه نمایش (مانیتور) مشاهده  می کند.

همچنین جراح ممکن است در طی این کار با وسایل خاصی، بافت اضافی و شل زانو را خارج کند یا آسیب زانو را ترمیم نماید.

درمان آب آوردن زانو با  جایگزینی مفصل زانو: اگر سنگینی وزن بدن روی زانوی آب آورده غیر قابل تحمل باشد، جراح ارتوپد ممکن است مفصل زانو را تعویض کند.

علل و دلایل زانو درد

رفع زانو درد

درمان خانگی آب آوردن زانو

درمان آب آوردن زانو با استراحت

زمانی که زانوی شما درد دارد و ورم کرده است، از انجام کارهایی که به زانو فشار وارد می کند تا حد امکان خودداری کنید، مثل ایستادن و راه رفتن زیاد.

آرتروز زانو

فیزیوتراپی زانو درد

درمان آب آوردن زانو با کمپرس سرد

استفاده از یخ روی زانو باعث کاهش درد و ورم آن می شود. هر 2 تا 4 ساعت یک بار، برای مدت 15تا 20 دقیقه یخ را روی زانوی آب آورده قرار دهید. می توانید برای این کار از قطعات یخ در داخل یک کیسه پلاستیکی و یا از کمپرس سرد (که در داروخانه ها می فروشند) استفاده کنید. وقتی که یخ را روی زانوی خود قرار می دهید، می توانید با گذاشتن بالش زیر پاهای خود، زانوی خود را بالا ببرید.

فیزیوتراپی برای زانو درد

تسکین زانو درد

درمان آب آوردن زانو با مصرف داروهای ضد درد

مصرف داروهای مسکن مثل بروفن و استامینوفن که بدون نسخه پزشک هم در داروخانه ها به فروش می رسند می توانند درد زانو را کم کنند. اگر نیاز به داروی مسکن قوی تری بود، باید پزشک آن را برای شما تجویز کند.

مطالب بیشتر در سایت

آب درمانی زانو