روشهای درمان بدون جراحی دیسک کمر

از جمله روشهای درمان بدون جراحی دیسک کمر موارد زیر است

– استراحت مطلق (که طبق تحقیقات اخیر فقط 3 روز کافی می باشد) و استفاده از مسکن ها و درمان دیسک کمر

-ماساژ درمانی

– VAX-D تراپی (روش برداشتن فشار از  ستون فقرات )

– کایروپراکتيك

– عمل بسته‌ی دیسک

اما بیماران عزیز باید توجه داشته باشند که، در صورت وقوع کمر درد نباید در ابتدا به جراحی باز فکر کنند. زیرا بسیاری از مشکلات مربوط به دیسک کمر به درمان دیسک کمر بدون جراحی پاسخ مناسبی نشان می دهند و عمل بسته دیسک کمر روشی است که به وسیله آن بسیاری از بیماران دیسک کمر بهبود می یابند.

آنتی بیوتیک و درمان بدون جراحی دیسک کمر

نتایج تحقیقی که در دانمارک انجام شده نشان می‌دهد چهل درصد کمردردهای مزمن ممکن است علت میکروبی داشته باشند و با درمان آنتی بیوتیکی صد روزه بهبود پیدا کنند. ی

با این حال برخی از پزشکان صاحب‌نام این تحقیق را تحولی بزرگ دانسته و از آن استقبال کرده اند.

در نیمی از موارد نوعی باکتری پیدا شد که در اکثریت نمونه ها (۸۰ درصد) میکروبی بود به نام پروپیونی آکنه که عامل ایجاد آکنه است.

این میکروب معمولا در ریشه مو و شیارهای دندان زندگی می کند و ممکن است با مسواک زدن به خون راه پیدا کند، که البته در اکثر موارد هیچ اشکالی به وجود نمی آید مگر آنکه دیسک بین مهره جابه جا شده باشد و بیرون زده باشد (فتق دیسک بین مهره ای)، که در این صورت در مهره و دیسک ایجاد التهاب می کند.

درمان آنتی بیوتیکی طولانی مدت برای درمان بدون جراحی دیسک کمر به این دلیل است که جریان خون در دیسک کمر کم است و برای اینکه آنتی بیوتیک به حد کافی به موضع برسد باید به مدت طولانی تجویز شود.

زمان تجویز آنتی بیوتیک برای درمان بدون جراحی دیسک کمر

اما نباید این کشف را به‌سادگی به معنی تجویز آنتی بیوتیک  برای درمان دیسک کمر به‌جای جراحی دید. برای این کار باید MRI انجام شود و اگر ضایعه ای به نام ضایعه “مودیک” دیده شد آنگاه می توان آنتی بیوتیک برای درمان دیسک کمر تجویز کرد. MRI هزینه دارد و برای یافتن ضایعه مودیک نیاز به متخصصان آموزش دیده وجود دارد.

برای آشنایی با  تاثیر فیزیوتراپی در درمان فتق دیسک کمر روی لینک کلیک کنید