بی‌حسی انگشتان تا زمانی که به مراحل پیشرفته نرسیده با مراجعه به پزشک و انجام یکسری حرکات ورزشی قابل درمان است.بی‌حسی انگشتان دست که همراه با خواب رفتن و درد است در موارد پیشرفته نیازمند عمل جراحی است. بی‌حسی انگشتان دست به ویژه در انگشتان شست، سبابه و انگشت وسط در زنان بیشتر مشاهده می‌شود که باید در همان مراحل اولیه نسبت به درمان آن اقدام کرد.

علائم بی حسی انگشتان

علایم این بیماری به صورت ضعف یا بی‌حسی در یک یا هر دو دست، سوزش و خواب رفتن انگشتان یک یا هر دو دست و درد شدید به ویژه در ناحیه مچ دست، پخش شدن درد تا ناحیه آرنج، اختلال در حرکت انگشتان، کاهش قدرت حمل وسایل و اشیا مانند کیف دستی و در موارد شدید، تحلیل رفتن و ضعف در بافت ماهیچه‌ای اطراف شست بروز می‌کند.

با توجه به اینکه هر نوع حرکتی که در آب انجام شود، باعث بهتر شدن وضعیت مفاصل می‌شود، حرکت و باز و بسته کردن مچ دست در آب به نحو موثری در درمان عارضه بی‌حسی انگشتان مفید است.

برای درمان این مشکل در مراحل اولیه می توان از آتل مخصوص استفاده کرد و داروهای آسپرین و کورتون نیز مفید است ولی اگر این عارضه در مراحل بعدی باشد، بی حسی مداوم ایجاد می شود که تنها می توان با درمان جراحی آن را رفع کرد. در این جراحی، کانال کوبیتال باز شده و عصب دچار مشکل، آزاد می شود.

منبع:دکتر فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان