لیزر درمانی

هر روز بر تعداد بیماری‌هایی كه از لیزر درمانی در آن استفاده می‌شود، اضافه می‌شود. كارایی لیزر را می‌توان در دو بخش لیزرهای جراحی و ترمیمی طبقه‌بندی كرد.

در جراحی‌های لیزری، لیزر به عنوان چاقویی بسیار ظریف و حساس استفاده می‌شود. مدت استفاده از نور به جای چاقوی جراحی بیش از چهار دهه است. در این تكنیك میزان خونریزی، آلودگی و عفونت به مراتب كمتر و سرعت بهبودی زخم بسیار زیاد است علاوه بر این، جراحی با دقت و سرعت بالاتری صورت می‌گیرد.

لیزر ترمیمی با اثرات ضد درد، ضد التهاب و سرعت‌بخشی در ترمیم ضایعات و زخم‌ها یك درمان كاملا بدون عارضه است و در زیرشاخه‌های پزشكی به طور عمده در زمینه كاهش درد و ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شود. استفاده از لیزرهای ترمیمی در برخی موارد می‌تواند از انجام عمل‌های جراحی جلوگیری كند و زمان بهبودی را به میزان قابل توجهی كاهش ‌دهد.

درمان درد زانو با لیزر

درمان درد زانو با لیزر: بیشتر بیمارانی که به کلینک لیزر  طب فیزیکی مراجعه می کنند،از بیماری ارتروز رنج می برند.ارتروز بیماری تخریب مفاصل است. این بیمارانی مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد می کند.

بسیاری از بیماران تزریقات متعدد کورتیکواستیروئید برای درمان درد زانو داشته اند.بسیاری از بیماران ارتروزی و درد زانو ،سابقه مصرف طولانی مدت مسکن ها را دارند. برخی نیز درمانهای طب فیزیکی وفیزیوتراپی دریافت کرده اند.همینطور بیمارانی دیده می شوند که تنها راه درمان بیماری خود را تعویض مفصل زانو  می دانند.

درصد زیادی از بیماران درمان شده با لیزر برای درد آرتروز زانو بهبودی قابل توجهی پیدا می کنند.بیشترین درصد بهبودی پس از یک ماه درمان مشاهده می شود.برخی بیماران نیاز به یک جلسه درمان در هفته و بمدت چندین هفته دارند. بیمار بهتر است بمدت 4 تا 5 هفته فعالیت خود را محدود کرده و دستورات متخصص طب فیزیکی را رعایت کند. اکثر بیماران آرتروز از درمان با لیزر راضی هستند.

سایر روشهای طب فیزیکی مثل پرولوتراپی یا تزریقات مختلف ممکن است برای بیمار لازم باشد.تا بهبودی کافی را بدست آورد.