علل درد شانه

حرکات زیاد شانه در افرادی که فعالیت سنگین دارند- به‌خصوص کارگران و ورزشکاران- می‌تواند باعث ایجاد درد در ناحیه شانه شود. شانه درد ممکن است خیلی خفیف باشند و روی کار یا فعالیت ورزشی فرد تاثیر واضحی نداشته باشند ولی گاهی آنقدر درد شانه شدید است که مانع کار یا ورزش یا حتی استراحت و خواب می‌شوند

- یکی از شایع‌ترین علل درد شانه التهاب وترهای اطراف مفصل شانه آن است. التهاب وتر مفصل شانه بیشتر در اثر کار زیاد آن روی می‌دهد ومنجر به درد شانه ميشود.

- اگر به‌هنگام بالا بردن دست احساس درد در شانه می‌کنید، ممکن است علت درد شانه رسوب کلسیم در شانه باشد.

- گاهی درد شانه در اثر یک حادثه روی می‌دهد. در رفتن شانه , شکستگی استخوان بازو )

10-12-6-234543shoulder-ache

درمان درد شانه  با ورزش ساده شانه

چرخش شانه باعث رفع فشار از عضلات شانه و آرامش شانه ها می گردد. به جلو خم شوید و یکی از دست های خود را آویزان کنید. به طور فرضی، یک دایره با دست تان بکشید. با دست دیگر خود، میز یا صندلی را بگیرید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش گردن و پشت

بسیاری از دردهای شانه به سبب بد نشستن و فشار بر روی عضلات کمر و گردن به وجود می آید. شانه را به طور دایره وار، به پشت و عقب بچرخانید. ابتدا از یک دایره کوچک شروع کرده تا به دایره بزرگ تر برسید. 10 بار به سمت جلو و 10 بار به سمت عقب، شانه خود را بچرخانید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش پشت

براي درمان درد شانه روی یک صندلی بنشینید. خود را کاملا به جلو خم کنید. دست ها و سر خود را آویزان کنید. شکم با ران پا باید در تماس باشد. 30 ثانیه در این حالت بمانید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش پشت و شانه

براي درمان درد شانه مثل حالت ورزش  قبل بنشینید. پاهای خود را به عرض شانه باز کنید. دست های خود را از پشت ساق پا بگذرانید و قوزک پا را بگیرید. سپس به آرامی، شانه ها و قسمت بالایی کمر را بکشید. خود را در این حالت به مدت 30 ثانیه نگاه دارید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش عضله دو سر بازو

براي درمان درد شانه دست راست خود را مستقیم روبروی خود قرار دهید (کف دست بالا باشد). با دست دیگر انگشتان دست راست خود را بگیرید و انگشتان دست راست را به عقب بکشید. این کار را برای 20 دقیقه انجام دهید و بعد با دست دیگر این کشش را انجام دهید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش بازو

براي درمان درد شانه دست راست خود را مستقیم روبروی خود قرار دهید. دست خود را به سمت پایین بیاورید، طوری که انگشتان به سمت کف زمین باشند. با دست چپ، انگشتان را به طرف خود بکشید. این ورزش را براي درمان درد شانه 20 دقیقه انجام دهید و بعد با دست دیگر این کشش را انجام دهید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش گردن

دست راست خود را پشت تان قرار دهید. دست چپ خود را روی سرتان گذاشته و سر خود را به سمت چپ خم کرده و گردن خود را بکشید. سپس رها کنید . سپس جای دست ها را عوض کنید، یعنی دست راست را روی سر گذاشته و گردن را به راست خم کنید، در حالی که دست چپ تان در پشت بدن قرار دارد. این کشش را براي درمان درد شانه 10 بار با هر دو دست انجام دهید.

درمان درد شانه  با ورزش کشش چرخش شانه

روی یک صندلی بنشینید. گردن خود را به سمت پایین خم کنید. دستان خود را مستقیم روبروی خود قرار دهید. سپس آنها را بچرخانید. دست های خود را به شکل ضربدری قرار دهید، طوری که کف دست هایتان روی هم قرار گیرد. این  ورزش را براي درمان درد شانه برای 30 ثانیه انجام دهید.

منبع: نیک صالحی و بیتوته

بينندگان گرامي براي مطالعه ي مقالات بيشتر درباره ي “شانه درد“بر روي لينك هاي زير كليك كنيد.

حرکات اصلاحی درمان درد شانه

شانه درد و درمان با فیزیوتراپی