شانه درد و خشکی مداوم  در مفصل شانه دو مورد از علائم اصلی بیماری شانه منجمد هستند. خشکی شانه باعث می شود که شما نتوانید حرکات نرمال شانه خود را به طور کامل انجام دهید. با وجود این بیماری، انجام کارهای روزمره برای شما به دلیل وجود خشکی و درد شانه دشوار می شود

هر درد شانه در اثر حادثه باید فوراً توسط پزشک درمان شود. پزشک بعضی در رفتگی‌ها ي شانه را به‌آسانی جا می‌اندازد. موارد شدیدتر درد شانه باید با جراحی درمان شود. اگر درد شانه در اثر کار زیاد باشد، نکات زیر به درمان درد شانه کمک می‌کند.

علل و عوامل

عمده مشکلات شانه و کتف درد  به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

التهاب تاندون (بورسیت یا تاندونیت) یا پارگی تاندون
بی ثباتی
آرتروز
شکستگی (شکستگی استخوان)
دیگر علت شانه درد که کمتر شایع است عبارتند از تومور، عفونت و مشکلات عصبی.

درمان درد شانه با استراحت

براي درمان درد شانه ،شانه را استراحت بدهید. اگر شانهٔ شما بعد از انجام کار تکراری دچار درد می‌شود، سعی کنید طرز انجام کار را عوض کنید. یا در فاصلهٔ کار به شانه استراحتی بدهید.

درمان درد شانه با ورزش درماني

يكي از راه‌هاي درمان دردهاي مفاصل  شانه ورزش روزانه، تحت نظر مربي و پزشك است. امروزه به خوبي ثابت شده است كه ورزش مي‌تواند دردهاي مفاصل از جمله مچ پا، زانو، كمر، دستها، شانه و گردن را درمان كند. براي درمان درد شانه ورزش را به‌طور کامل ترک نکنید مثلاً اگر گلف بازی می‌کنید، چند روز به‌جای آن دوچرخه‌سواری کنید. آن را خنک کنید.

درمان درد شانه با مصرف دارو

براي درمان درد شانه دارو بخورید. خوردن داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی درد شانه را درمان نمی‌کند، ولی درد شانه را موقتاً تسکین می‌دهد. نزد پزشک بروید. اگر بعد از چند روز درد شانه از بین نرود، یا مرتباً به آن آسیب وارد می‌آید، نزد پزشک بروید تا او درمان فراصوتی، استروئیدی، یا جراحی را توصیه کند. یک تزریق داروی استروئید با بی‌حسی موضعی در مفصل  شانه می‌تواند تا یک سال درد را آرام کند.

مدت تسکین درد شانه بستگی به فعالیت شانه دارد. اگر به‌کار خود برگردید و دوباره شانه را زیاد به‌کار بگیرید، درد ظرف چند هفته باز می‌گردد. در برخی افراد، عمل جراحی تراشیدن تکه‌ای استخوان که بر وتر فشار می‌آورد لازم می‌شود. بعضی دیگر نیاز به ترمیم وتر گردانندهٔ بازو دارند.

منبع : نیک صالحی

بینندگان گرامی برای مطالعه ی مقالات بیشتر درباره ی “شانه درد“بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

درمان درد شانه باورزش

حرکات اصلاحی درمان درد شانه