post_image

ثابت شده است که پشت میزنشینی، عمر را کوتاه می‌کند. در واقع، عادات نادرست حرکتی چون قوز کردن، ساعت های متمادی در یک حالت نشستن یا ایستادن، استفاده نکردن از میز و صندلی استاندارد و بی توجهی به ارگونومی یعنی قرار گرفتن در وضع صحیحی که به استخوان ها، عضلات و مفاصل فشار اضافی وارد نیاید، از دلایل اصلی کاهش سن ابتلا به دردهای آرتروزی و اسکلتی- عضلانی است؛ دردهایی در ناحیه گردن، کمر و زانو ها که نه تنها بسیار آزار دهنده است، بلکه دامنه فعالیت شخص را نیز بسیار محدود می کند.

شغل کارمندی و پشت میزنشینی برای سلامت بدن خوب نیست. حال تصورش را بکنید با دو یا سه شیفت کار کردن چه بلایی بر سر جسم و روان تان می آید. بررسی ها نشان داده است که نه تنها کار کردن در یک اتاق بسته پس از مدتی به افسردگی منجر می شود، بلکه به تدریج به واسطه قرار گرفتن بدن در وضعیت بی تحرکی و ناصحیح، عضلات و مفاصل دچار تحلیل و سایش می شود و با تضعیف عضلات و ساییده شدن مفاصل کمر، گردن و زانوها و دردهای آرتروزی سراغ شخص می آید. در چنین شرایطی محدوده فعالیت های شخص آنقدر تحت تاثیر دردهای مفصلی و استخوانی محدود می شود که با کوچک ترین فعالیتی دچار تنگی نفس، درد و ناتوانی می شود که چنین وضعی او را به سمت انزوا و افسردگی می کشاند. البته هر چه سن بالاتر برود، سرعت این آسیب ها نیز شدت می گیرد.

بهترین ورزش برای درد مفاصل

ورزش کردن بویژه ورزش های گروهی چون راهپیمایی در محیط باز پارک ها یا ورزش صبحگاهی در پارک ها برای کسانی که امکان رفتن به باشگاه های ورزشی را ندارند، گزینه خوبی برای رسیدن به نشاط و شادابی جسمی و روحی و درمان درد مفاصل است.

بهترین راه برای پیشگیری از آسیب های مفصلی و استخوانی ناشی از پشت میزنشینی، داشتن برنامه ورزشی مرتب با هدف تقویت مفاصل است. بهترین ورزش ها برای محافظت از مفاصل، ورزش هایی با شدت کم مانند راه رفتن، دوچرخه سواری کردن و شنا می باشد. ورزش های شدید و طولانی مدت، باعث افزایش صدمه به مفاصل شده و به مرور زمان باعث از بین رفتن غضروف می شود.

وزنه برداری با وزنه های سبک می تواند مضر باشد، اما اگر دارای آرتروز هستید، بهتر است قبل از هر ورزشی، با پزشک متخصص درد مفاصل خود صحبت کنید.

بعد از انجام حرکات ورزشی، درد عضلات طبیعی است. اما اگر درد بیشتر از 48 ساعت طول بکشد، ممکن است بیش از حد از مفاصلتان کار کشیده باشید، بنابراین بهتر است دفعه بعد، سخت ورزش نکنید. ورزش کردن در حالی که درد دارید، باعث آسیب و یا از بین رفتن مفاصل می شود.

آشنایی با ورزش درد مفاصل (کلیک کنید)

منبع: تبیان. سلامت



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →