درمان شکستگی استخوان دنبالچه

شکستگی دنبالچه می‌تواند بسیار دردناک باشد، و معمولا حدود چهار تا شش هفته بهبودی از آن طول می‌کشد.

برای کمک به تخفیف درد دنبالچه و راحتی در طول دوره ترمیم استخوان این توصیه‌ها را رعایت کنید:

• هنگام نشستن از یک کوسن حلقه‌ای استفاده کنید.

• چند بار در روز هر بار ۲۰ دقیقه روی محل کیسه یخ بگذارید.

• برای استفاده از داروهای مسکن با دکترتان مشورت کنید.

• اجابت مزاج به خصوص اگر یبوست داشته باشید ممکن است بسیار دردناک باشد. سعی کنید با خوردن مایعات زیاد و مقدار فراوان فیبر غذایی از یبوست پیشگیری کنید.

درمان این بیماری  طیف وسیعی از درمان ها شامل درمان های دارویی ، فیزیوتراپی وحتی جراحی را شامل می شود. یکی از درمان های مهم ، درمان های دستی است که تحت عنوان ما نیپولاسیون  شناخته می شوند. از این روش برای درمان نواحی دیگر بدن نیز بهره گرفته می شود؛ مانند درمان دستی زانو، کمر، پاها و …. .

علائم درد درناحیه دنبالچه

*         ازعلائم دیگر همراه با درد دنبالچه درد درزمان قاعدگی ، موقع دفع مدفوع و زمان تماس جنسی است . درد بیمار با نشستن یا بلند شدن ازحالت نشسته افزایش می یابد وچون درد با نشستن بدتر می شود رانندگی برای فرد درد ناک است

*       نیمه در رفتگی های استخوان دنبالچه و عدم ثبات این استخوان و حرکت بیش از حد آن که درد ناحیه را باعث می شود، از عمده علت درد دنبالچه است.

*         از علل مهم دیگر اسپاسم عضله بالا برنده مقعد است .البته بسیاری از بیماران سابقه آسیب به ناحیه را دارند.

*          زایمان یکی ازعوامل ایجاد آسیب و شکستگی دنبالچه است. همچنین مسافرت های مکرر به خصوص با وسائط نقلیه عمومی ازعوامل دیگراست. اما ممکن است بدون سابقه آسیب نیز درد وجود داشته باشد.