دیگر نگران کمردرد، پادرد و سردردها‌ی مزمن خود نباشید، چون بدرمان دستي به راحتی درمان می‌شوند. پزشکان در آینده دیگر هیچ دارویی تجویز نخواهند کرد، بلکه بیماران را به مراقبت از قالب انسانی خود از طریق رعایت برنامه صحیح غذایی و راه های مختلف پیشگیری از بیماری‌ها تشویق خواهند کرد.درمانگر در این روش با اصلاح وضعیت استخوان ها ، عضلات ، اعصاب ، مفاصل و به خصوص ستون فقرات، باعث بهبود عملکرد دستگاه عضلانی اسکلتی و اعصاب و بازگرداندن سلامتی به بیمار می شود.

وسایل مورد نیاز در کایروپرکتیک و  درمان دستي

متخصص طب فيزيكي وتوانبخشي، بعد از این که انحراف موجود در مهره‌های بدن را شناسایی کرد، با فشار قابل توجهی که بوسیله دست اعمال می‌کند، مهره‌ها را به‌ جای اولیه خود باز می‌گرداند. این تنظیم همزمان با کاهش فشار بر روی اعصاب، باعث ردیف شدن مجدد مهره‌ها شده و تحرک فرد را افزایش می‌دهد و باعث کم شدن درد و خشکی و گرفتگی می‌گردد.طب فيزيكي وتوانبخشي کمک می‌کند تا شما به اهمیت حرکت سالم، نحوه صحیح قرار گرفتن بدن و ورزش‌های تقویتی پی ببرید. روش‌هایی از قبیل گرمای مرطوب، کیسه یخ،  ماساژ و کشش ممکن است به کار گرفته شود تا باعث کاهش درد، بی‌حسی و تحریکات عصبی شده و یا به بازگشت تعادل ستون فقرات کمک کند.در کایروپرکتیک هیچ عمل جراحی صورت نمی‌گیرد و هیچ دارویی تجویز نمی‌شود.

انواع درمانگران کایروپرکتیک

گروه اول: به صورت سنتی معتقدند ریشه بیماری ها در جابجایی مختصر مفاصل از محل طبیعی خود است و بهترین درمان آن، جا انداختن این جابجایی است.

گروه دوم: از ترکیبی از روش های سنتی و پیشرفته استفاده می کنند.

طب فيزيكي وتوانبخشي امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرده است. موفقیت در درمان و رضایت بیماران، راه ورود به گروه خدمات درمانی را برای درمانگران این روش هموار کرده است و بیشتر آنها با پزشکان همکاری می کنند.

روش های کایروپرکتیک وطب فيزيكي

مانیپولاسیون : به معنی حرکت با دامنه کم، ولی با سرعت زیاد است. این حرکات، مفصل را بیشتر از چیزی حرکت می‌دهد که عضلات این کار را انجام می‌دهند، اما بدون آسیب به رباط.

موبیلیزاسیون : حرکاتی که توسط درمانگر با هدف افزایش دامنه حرکت مفصل در محدوده حرکات طبیعی مفصل انجام می‌شود.

علت بیماری ها از نظر درمانگران

در این روش معتقدند که بسیاری از بیماری ها در اثر اختلال در سیستم عصبی ایجاد می‌شوند. این اختلالات در اثر به هم ریختن ساختمان طبیعی اسکلت و عضلات به وجود می‌آیند و می‌توانند قسمت های مختلفی از بدن را دچار بیماری کنند.زندگی مدرن امروزی باعث شده است که ما بیشتر وقت خود را در کم تحرکی بگذرانیم، مانند نشستن در پشت میز کار، در ماشین، یا حتی در منزل. این وضعیت ها باعث کشش غیر طبیعی ستون مهره ها شده و ستون مهره ها از وضعیت طبیعی خود جابجا می‌شوند. در چنین وضعیتی، ستون فقرات انعطاف طبیعی خود را از دست می‌دهد.

اثرات کایروپرکتیک وطب فيزيكي

بهترین اثر کایروپرکتیک بر روی کمردرد حاد، درد گردن و سردردهای ناشی از استرس است.بیشترین اثر کایروپرکتیک بر روی اختلالات عضلانی و اسکلتی مانند صدمه به تاندون ها و رباط ها است. این روش همین اثر را بر روی بیماری های گردن، سر و بازو، به خصوص میگرن، سردردهای تنشی، سفتی گردن و کجی گردن دارد.نواحی دیگر عبارتند از: زانو ها، مچ، آرنج، مچ پا و سایر مفاصل.برای اثربخشی بیشتر، گاهی اوقات این روش را همراه با  طب سوزنی انجام می‌دهند.اصلاح وضعیت ستون فقرات با استفاده از روش کایروپرکتیک می‌تواند سطح واسطه های التهابی را کاهش و کاهش دهنده های طبیعی درد را افزایش دهد. تمام این موارد حداقل باعث کاهش درد در بدن می‌شوند.

مهم ترین محل های اثرگذارنده در کایروپرکتیک وطب فيزيكي

- نخاع، به وسیله ستون فقرات محافظت می‌شود و شاهراه اصلی سیستم عصبی شماست که تمامی احساسات، حرکات و فعالیت‌های کل بدن را کنترل می‌نماید و مسلما با یک ستون فقرات سالم و طبیعی ، بدن شما توانایی بیشتری در بهبود یافتن خواهد داشت.

- دیسک‌ها، موجب کاهش اصطکاک بین مهره‌ها می‌شوند و اگر به هر دلیلی متورم و یا از هم گسسته شوند، بر روی اعصاب و یا نخاع فشار وارد می‌آورند و منجر به درد یا بی‌حسی در نواحی گردن، کمر، بازوها و پاها می‌شوند.

- استخوان‌های ستون فقرات ممکن است دچار انحراف شوند و همین امر به اعصاب بدن آسیب می‌رساند و منجر به کشیدگی غیر متعادل عضلات و درد شدید می‌شود.

- ماهیچه‌های نگهدارنده و رباط‌های متصل کننده مهره‌ها، ممکن است کشیده و یا پاره شوند که در این صورت مهره‌ها حمایت و توانایی حرکت لازم را از دست داده و از نظر حرکتی محدود می‌شوند.

- اعصاب حامل پیام، می‌توانند تحریک، فشرده یا کشیده شوند که این موضوع می‌تواند موجب بروز درد، بی‌حسی و یا سوزش در کمر و یا سایر اعضای بدن گردد.

موارد استفاده کایروپرکتیک وطب فيزيكی

روش کایروپرکتیک در موارد زیر قابل استفاده است :

-آرتریت (التهاب مفاصل)

– آسم

– کمردرد

– شب ادراری

– برونشیت

– بورسیت (التهاب کپسول مفصل)

– سندرم تونل کارپال (درد شدید در ناحیه مچ دست)

– جابجایی دیسک  گردن

– سندرم خستگی مزمن