کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان دیسک کمر به جراحی متوسل شوند.

بسیاری از افراد در طول زندگی خود دچار کمر درد می شوند که معمولاً بدون نیاز و کمک پزشک متخصص کمردرد بهبود می یابند. بروز کمر درد در افراد به دلایل گوناگونی از جمله قرار گرفتن بدن فرد در وضعیت نامناسب رخ می دهد که این معضل می تواند نشانه ای از آسیب مفاصل، رباط ها یا دیسک غضروف بین مهره ای باشد. کمردرد های شدید ممکن است بخاطر وارد شدن فشار بر یکی از اعصاب ایجاد و یا در موارد نادر به دلیل مشکل یکی از اعضای داخل بدن باشد

درمان دیسک کمر با ورزش درمانی

روش درمانی dbc برای درمان دیسک کمر بر اساس شواهد علمی و استدلال کلینیکی است. اثبات شده است که این روش درمان از فیزیوتراپی پیشرفته تر است. نتایح درمانی خوب پایه ای قوی برای خدمات رسانی مناسب پدید می‌آورد و با بهترین دستگاه های درمانی موجود یک فیزیوتراپیست می تواند تمرینات موثر و ایمن را برای بیمار شخصی سازی کند.

انواع کشش های DBC برای درمان دیسک کمر

1.کشش دستی برای درمان دیسک کمر

کشش می تواند بصورت دستی در ناحیه گردن اعمال شود .این نوع کشش معمولا توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی قبل از اعمال درمان دیسک کمر اصلاح زاویه ستون فقرات بکار می رود.

2.کشش مکانیکال برای درمان دیسک کمر

این نوع کشش توسط دستگاه و با نظر متخصص در زاویه مشخص و میزان مشخص که به دستگاه داده می شود اعمال می گردد. در این نوع کشش میزان کشش اعمالی قابل انتخاب و اندازه گیری بوده و کشش بصورت طولانی تری اعمال می گردد.

در این روش برای درمان دیسک کمر امکان اعمال کشش بر روی مهره خاص کمری و گردنی وجود دارد و با کشش مهره خاص امکان کاهش فشار روی مهره خاص کمری ایجاد شده و شاهد بهبود بیمار مبتلا به دیسک کمری و گردنی خواهیم بود.

این نکته قابل اهمیت است که هیچ دستگاهی به تنهایی برای درمان دیسک کمر کافی نیست و انجام روشهای دیگر مانند استفاده از حمایتهای کمری و گردنی ،انتخاب ورزش، بکارگیری روشهای اصلاح ستون فقرات توسط متخصص ورزش درمانی کمردرد و در موارد خاص دارو درمانی لیزر و…در نتیجه درمان دیسک کمر بسیار موثر است.

برای آشنایی بیشتر با درمان بدون جراحی دیسک کمر روی لینک کلیک کنید