اساس درمان دیسک کمر بدون جراحی

بیماری دیسک کمر یا سیاتیک، بیماری شایعی در سطح جامعه می باشد که آمار ابتلا به آن روز به روز افزایش می یابد. اساس درمان دیسک کمر بدون جراحی استراحت است. درمان بدون جراحی دیسک کمر شامل اقدامات زیر است.

تاثیر استراحت بر درمان دیسک کمر بدون جراحی

خوابیدن در بستر، کمربندهای مخصوص (بریس) و یا حتی برخی ورزش را هم (با مکانیسم برگرداندن قدرت عضلانی و کاهش فشار بر مفاصل مجاور آن ها) نوعی درمان استراحتی می دانند.
گاه درد به حدی شدید است که بیمارنمی تواند فعالیت‌های روزمره را حتماً با استفاده از ضد دردها، آرام بخش‌ها و بستن کمربندهای مخصوص تحمل کند. در چنین شرایطی  برای درمان دیسک کمر باید او را به بستر فرستاد. بخاطر داشته باشید که مفاصل آسیب‌دیده ستون فقرات ،‌وزن بدن را تحمل می‌کنند ، و تنها راهی که می‌تواند فشار را بردارد،استراحت در بستر است.

طبق بررسی های بعمل آمده مشخص شد که بیشترین کاهش فشار بر دیسک بین مهره ای در حالت خوابیدن روبه بالاست.چرخیدن بدن یا نشستن ، این اثر را کاهش می دهند.

مطالعات اخیر نشان داده اند که حداکثر مدت زمان لازم برای استراحت در بستر دو تا سه روز است مدت بیشتر از این می تواند از طرفی باعث تصوّرات غلط بیمار در مورد بیماریش شود. از طرف دیگر کاهش توده عضلانی و استخوانی، همچنین عوارض قلبی ریوی در استراحت های طولانی تر شایعترند.اگر به مسائل فوق، ضربه های اقتصادی ناشی از نرفتن بیمار به محل کار را نیز اضافه کنیم اهمیت این مسئله بیشتر می شود.

تعدیل فعالیت برای درمان دیسک کمر بدون جراحی

تعدیل فعالیت ها می‌تواند نقش مهمی در درمان دیسک کمر و بطور کلی کمردرد ها ایفا کند. خم شدن، یا بلند کردن اشیاء سنگین می توانند کمردرد را تشدید کنند و ممکن است محدود کردن اینگونه کارها بسادگی باعث بهبود درد بیمار شود.

فیزیوتراپی و درمان دیسک کمر بدون جراحی

متخصص فیزیوتراپ با اقداماتی نظیر گرم کردن، تحریک الکتریکی، استفاده از میدان های الکتریکی، کشش و دیگر اقدامات، می تواند درد بیمار را کاهش دهد.

بعد از کاهش علائم بیماری زیر نظر فیزیوتراپ شما نرمش های کششی و تقویتی را یاد خواهید گرفت و انجام خواهید دارد که تاثیر بسیار مهمی در درمان  دیسک کمر شما به صورت قطعی دارند. بدون انجام این نرمش ها درمان دیسک کمر بدون جراحی شما ناقص بوده و عارضه ممکن است بزودی عود کند. این نرمش ها باید هرچه زودتر بعد از فروکش کردن درد حاد شروع شوند.

برای آشنایی با روش های درمان دیسک کمر روی لینک کلیک کنید