این ورزش ها که در کمر کشش ایجاد می کنند ورزش هایی بسیار ساده اند که می توانید در خانه انجام دهید تا هم از کمردرد پیشگیری کنید و هم کمردرد را درمان ببرید.

درمان کمردرد با ورزش صحيح ایستادن 1

-در اين ورزش براي درمان كمردرد ابتدا با پاهای موازی و زانوهای کمی خم و بازوهای شل، میله ای را با دو دست، پشت کمر بگیرید.

-هنگامی که بازوها را به عقب می کشید، عمل دَم را انجام دهید.

- در این ورزش، قوس برداشتن کمر را حس خواهید کرد.

-سپس شکم را منقبض کنید و برای مقاومت از بازوها کمک بگیرید.

- هنگام بازدم خود را شل و رها کنید.

1

درمان کمردرد با ورزش صحيح ایستادن 2

-در اين ورزش براي درمان كمردرد روی زمین طاق باز بخوابید.

- پاها را موازی هم قرار دهید، زانوها را خم کنید و دست ها را به دو طرف خود بکشید و صلیب درست کنید.

2

-مشت ها را گره کنید و بازوها را بالا ببرید به نحوی که موازی هم و بالای شانه ها باشند.

- براي درمان كمردرد چند ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد بازوها را به وضعیت اول برگردانید.

- این ورزش را براي درمان كمردرد شش بار تکرار کنید.

درمان کمردرد با ورزش کششي

-در اين ورزش كششي براي درمان كمردرد روی زمین یا تشک، طاق باز بخوابید.

-زانوها را خم کنید، پاها را روی زمین در امتداد زانوها قرار دهید و بازوها را به دو طرف بدن بکشید.

دقت کنید که فاصله ای بین مهره ها و زمین باشد. بدن را صاف کنید و بکشید و کل کمر را محکم به زمین نزدیک کنید، به طوری که انگار ناف را به درون می کشید.

- عضلات لگن را منقبض کنید و سعی کنید کپل ها را به هم نزدیک کنید.

-در این وضعیت شش ثانیه بمانید.

-سپس خود را شل کنید.

- اين ورزش كششي را براي درمان كمردرد شش بار تکرار کنید.

درمان کمردرد با ورزش قوس (کمان)

-در اين ورزش براي درمان كمردرد با دست و زانوها روی زمین زانو بزنید.

- زانوها باید به اندازه ی عرض شانه از یکدیگر فاصله داشته باشند.

-در اين ورزش براي درمان كمردرد  سعي كنيد به کمر قوس بدهید تا کمر و شکم به زمین نزدیک شود.

- در این هنگام، سر و استخوان دنبالچه را به سمت بالا بگیرید.

- این ورزش را آهسته انجام دهید و در این وضعیت به مدت شش ثانیه بمانید.

-اگر در حین ورزش درد در ناحيه ي كمر احساس کردید، به خود فشار وارد نکنید، ورزش را قطع و بدن را شل کنید.

-در اين ورزش براي درمان كمردرد در حالی که سر را پایین می آورید، کمر را تا جایی که می توانید بالا ببرید و با آن قوس بزنید.

- شش ثانیه در این وضعیت بمانید و خود را شل کنید.

- این ورزش را براي درمان كمردرد شش بار تکرار کنید.

4

درمان کمردرد با ورزش با توپ

-در اين ورزش براي درمان كمردرد قبل از رفتن به رختخواب، چند دقیقه برای ورزش های کششی کمر وقت بگذارید.

-زیر قسمت پایینی کمر، بالشی قرار دهید و چند ثانیه بدن را شل کنید. همچنین می توانید از توپ هایی که در ژیمناستیک استفاده می شود کمک بگیرید، به این ترتیب این ورزش جالب و مفرح خواهد شد.

3

درمان کمردرد با ورزش هاي ایزومتریک

-  در اين ورزش براي درمان کمردرد دست ها ر ا پشت سر در قاعده ی گردن قرار دهید. با دست ها به سمت جلو فشار دهید. هم زمان در مقابل این فشار مقاومت کنید .در این هنگام، کشیدگی عضلات گردن را حس خواهید کرد.

- براي درمان کمردرد شش ثانیه در این وضعیت بمانید و این ورزش را شش بار تکرار کنید.

1

-  در اين ورزش براي درمان کمردرد کف دست چپ را روی گوش چپ قرار دهید.

- با سر به سمت دست فشار وارد کنید و هم زمان با دست در مقابل این فشار سر، مقاومت کنید.

- در اين ورزش فشار باید ملایم و ثابت باشد. تا شش بشمارید، سپس عضلات را شل کنید و شش بار ورزش را تکرار کنید.

-سپس با دست و گوش راست، این ورزش را انجام دهید.

2

-  در اين ورزش براي درمان کمردرد انگشتان را در هم حلقه کنید و دست ها را روی پیشانی بگذارید.

-با دست ها به پیشانی فشار وارد کنید و در همان حال سر را به سمت جلو فشار دهید. تا شش بشمارید و شش بار این ورزش را تکرار کنید.

3

درمان کمردرد با ورزش هاي كمر

1-  در اين ورزش براي درمان کمردرد ابتدا  با زانوهای خم و پاهای باز به اندازه عرض شانه ها بایستید، دست ها را روی پاها، درست بالای زانوها بگذارید و کمر را صاف کنید. به پایین کمر قوس بدهید و به جلو نگاه کنید.

2- در اين ورزش براي درمان کمردرد  ابتدا نفس بکشید و هنگام بازدم شانه ی چپ را جلو بیاورید. آرنج ها را سفت کنید و به سمت شانه ی راست نگاه کنید. به حرکت مارپیچی در وسط کمر دقت کنید و عمیق نفس بکشید. به وضعیت اول بازگردید، سپس در حال بازدم، شانه ی راست خود را به جلو بیاورید. این ورزش را سه یا چهار بار در هر طرف، تکرار کنید.

4

درمان کمردرد با ورزش چرخش ستون مهره ها

1- در اين ورزش براي درمان کمردرد به پشت بخوابید و پاها را جمع کنید. پاها را به زمین فشار دهید. مطمئن شوید که کمر محکم روی زمین است. از عضلات لگنی استفاده کنید تا کمک کند کمر کامل به زمین بچسبد.

5

2- در اين ورزش براي درمان کمردرد زانوها را آهسته به راست به و چپ بچرخانید، مانند اینکه می خواهید زانوها به زمین برسد. در حین ورزش، مهره های پشتی و شانه ها را به زمین فشار دهید. اين ورزش را شش بار در هر طرف تکرار کنید.

6

درمان کمردرد با ورزش كشش بدن وبازو ها

- در اين ورزش براي درمان کمردرد بالشی زیر شکم بگذارید و در حین این ورزش، کپل ها را منقبض نگه دارید.

7

-در اين ورزش هر دو بازو را به سمت پشت موازی با بدن بکشید. سر و سپس شانه ها و در نهایت قفسه سینه را بالا بگیرید. هم زمان، پاها را تاجایی که می توانید بالا ببرید. شش بار این ورزش را تکرار کنید.

8

براي مطالعه ي مقاله ي بيشتر راجع به “كمردرد” بر روي لينك هاي زير كليك كنيد