post_image

علاوه بر ناهنجاری های ستون فقرات، کمردرد مشکل عمده پشت میزنشین هاست. از آنجایی که هنگام نشستن انتهای ستون فقرات فشرده می شود، فشار اضافی به بخش پایینی کمر وارد می آید که در این میان، فشار نیروی جاذبه را نیز باید در نظر گرفت. هنگام نشستن به مدت طولانی پشت میز کار، بیشتر افراد قوز می کنند و این وضعیت باعث کشیدگی بیش از حد رباط های ستون فقرات می شود و بر دیسک ها و ساختارهای ستون فقرات فشار می آورد. هنگام نشستن روی صندلی اداره با تحمیل وزن شخص به جلو، فشار روی بافت های نرم و مفاصل و همچنین دیسک ها بیشتر و این مساله باعث گرفتگی عضله ، درد در ناحیه پایین کمر و پاها و در واقع کمردرد پشت میز نشینی می شود. در ادامه شما را با روش درمان کمردرد پشت میز نشینی آشنا می کنیم.

ستون فقرات می تواند در جهت های مختلفی حرکت کند. حرکت شناسان این جهت ها را به عنوان فلکسیون (خم شدن به جلو)، اکستانسیون (خم شدن به عقب)، خم شدن به پهلو و حرکات چرخشی طبقه بندی می کنند و تا وقتی که دارای ستون فقراتی با انحنای طبیعی باشید، بدن شما حالت تعادل خواهد داشت.

صندلی های اداری اکثرا در یک اندازه تولید می شوند و این در حالی است که قد افراد با یکدیگر متفاوت است و در بسیاری از افراد نشستن روی این صندلی ها شکل نادرستی را در ستون فقرات ایجاد می کند. اگر صندلی برایتان خیلی کوتاه است، نشستن در صندلی اداره باعث فلکسیون (خم شدن به جلو) بیش ازحد دیسک های بین مهره های پایینی کمری و خاجی می شود.

اگر کوتاه قد و چاق هستید، نشستن در صندلی اداره باعث اکستانسیون (خم شدن به عقب) بیش از حد دیسک های بین مهره های پایینی کمری و خاجی می شود.

 شاید صندلی و نحوه نشستن روی صندلی در ظاهر چندان هم مهم نباشد اما بهتر است بدانید برخی از بیماری ها و مشکلات مربوط به کمر و ستون فقرات به دلیل بد نشستن روی صندلی ایجاد می شوند. پس اگر می خواهید از عوارض ناشی از پشت میز نشینی دور بمانید و کمردرد پشت میز نشینی راتجربه نکنید، در چند موقعیت آداب درست نشستن را تمرین کنید.

بیشتر افرادی که در شرکت ها و ادارات مختلف مشغول به کار هستند باید بخشی از روز را پشت میز بنشینند. از طرفی ممکن است در خانه هم روزانه چند ساعت برای کار با اینترنت و جست و جو در شبکه های اجتماعی وقت بگذارید و بی توجه به روش نشستن صحیح، ستون فقرات، مهره ها یا سایر بخش های بدن را در معرض آسیب هایی قرار دهید. بنابراین از همین امروز قبل از اینکه روی صندلی پشت میز کامپیوتر یا میز تحریر معمولی بنشینید، اصول نشستن صحیح را به یاد بیاورید و بعد آن را موبه مو اجرا کنید.

درمان کمردرد پشت میز نشینی با صحیح نشستن روی صندلی

اولین و مهمترین نکته ای که باید در درمان کمردرد پشت میز نشینی به آن توجه کنید ارتفاع صندلی است. هنگامی که روی صندلی می نشینید ارتفاع آن باید در حدی باشد که وقتی کف پاها را روی زمین می گذارید، زانوها با کمر در یک راستا قرار گیرند و زانوها بالاتر از سطح ران ها یا پایین تر نباشند. در صورتیکه ارتفاع صندلی برای قد شما بلند است، یک زیرپایی پایین پای تان قرار دهید تا به وضعیت استاندارد برسید.

بهتر است آرنج ها به بدن چسبیده و عمود بر میز قرار گیرند. اگر قرار است روی میز کار کنید بیشتر قسمت های ساعد را روی میز قرار دهید و آنها را درحالت موازی با زمین روی میز حفظ کنید. درد مچ و انگشتان یکی از مشکلاتی است که بیشتر کاربران کامپیوتر به دلیل طرز نشستن اشتباهی با آن روبه رو می شوند. به همین دلیل هنگام نشستن مچ دست های تان را در حالت صاف نگه دارید و سعی کنید مچ تان خم نشود. هنگام کار با موس به این نکته دقت کنید.

به چپ و راست صندلی خم نشوید یا وزن تان را روی دسته ها نیندازید. وقتی روی صندلی می نشینید کمرتان باید کاملا صاف باشد. حواس تان باشد که هنگام تایپ کردن پشت تان خم نشود و قوز نکنید. این حالتی است که ممکن است هنگام نشستن پشت میز کامپیوتر پیش بیاید و اگر از همین امروز به آن توجه نکنید تا چند سال آینده دیگران شما را با گوژپشت نتردام اشتباه می گیرند!

یکی دیگر از اصول نشستن صحیح برای درمان کمردرد پشت میز نشینی به وضعیت گردن شما مربوط است. سر شما باید به گونه ای مقابل مانیتور باشد که صفحه مانتیور کمی پایین تر از سر قرار داشته باشد. با این حال نباید گردن تان را زیاد خم کنید.

برای آَشنایی با ” روش های تسکین کمردرد ” بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: پرشین پرشیا. آفتاب



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →