1472h

 جهت حفظ عضلات اطراف گردن و جهت ایجاد ریلکسیشن و احساس آرامش در گردن درد و سردرد می توان از تمرینات ایزومتریک استفاده کرد در تمرین شماره 1 بیمار درحالت نشسته دو دست خود را جلوی پیشانی خود  قرار داده و به سمت عقب فشار وارد می کند تا درد گردن و سردرد بهبود یابد.

بیشتر افراد گردن درد و سردرد های گاه به گاه دارند. اما اگر شما در بیشتر روزها سردرد داشته باشید، ممکن است سردرد های مزمن روزانه را تجربه نمایید. طبیعت پیوسته سردرد های مزمن روزانه، آنها را در بین ناتوان کننده ترین سردرد ها قرار داده است. درمان اولیه تهاجمی و ثابت، مدیریت طولانی مدت ممکن است علت درد گردن را کاهش دهد و به سردرد های کمتری منجر شود.

تمرینات زیر برای بهبود درد پشت گردن و دیسک گردن مفید میباشد.

در حالی که بیمار سر خود را به سمت جلو فشار  می دهد و در این بین هیچ حرکتی اتفاق  نمی افتد و فقط عضلات قدام گردن منقبض می شوند. این انقباض حدود 6 ثانیه نگه داشته می شود. این تمرین از ناحیه پشت سر( شکل شماره 2) و از طرفین سر نیز می تواند انجام گیرد.

2

در تمرین  شکل زیر جهت اصلاح وضعیت  نادرست سر و گردن که مدل چرخ دنده ای نیز آن را نشان می دهد، بیمار درحالت نشسته می باشد؛ چانه  را به سمت عقب و بالا برده و درعین حال سعی می کند ستون فقرات گردنی را صاف و در حالت طویل شده خود  قرار دهد.

3

در تمرین شکل زیر نیز همین کار درحالی که بیمار به شکم خوابیده روی هر دو ساعد، سر و تنه را بلند کرده است انجام می گیرد. شکل شماره 1 وضعیت شروع تمرین درمان گردن درد است و شکل شماره 2 وضعیت نهایی انجام تمرین را نشان می دهد.

56

منبع : کتاب تمرینات ورزشی در دردهای ستون فقرات



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →