کفش نامناسب و کمر بد. از آخرین باری که پاهایتان را معاینه کرده اید، چه مدتی می گذرد؟ به کف کفشهایتان نگاه کنید. کدام قسمت آنها بیشتر سائیده شده است؟ راه رفتن با قسمت خارجی، داخلی یا پاشنه ی پاها بر قامت شما تحت تأثیر قرار داده و تولید درد در ناحیه کمر می نماید. کفشهای پاشنه بلند اگر چه زیبا به نظر می رسند، ولی در حقیقت برای کمر خیلی مضرند.  برای  پیشگیری از کمردرد کفشی را انتخاب کنید که پاشنه ای کوتاه داشته باشد. کفش های کاملاً صاف که گودی پا را حمایت نمی کنند برای کمر مناسب نیستند. کفشهایتان را در بیاورید، روی یک توپ تنیس بایستید و پاهایتان را بوسیله ی توپ ماساژ دهید. این ورزش نقاطی را که بیشترین وزن و سنگینی را متحمل می شوند به شما نشان خواهد داد هر چند وقت یکبار به پزشک متخصص پا مراجعه کنید تا پوست های کلفت و پینه ها را بردارد. در خانه از کفش های ورزشی راحتی که کفه ای نرم و قوس دار دارند استفاده کنید، برای پیشگیری از کمردرد صندلهای طبی بپوشید، بویژه اگر کف اتاق های شما سفت و محکم است. داخل کفشهای معمولیتان (کفش هایی که بیشتر اوقات به پا می کنید) یک جفت کفه ی نرم بگذارید تا در پیاده روهای سفت و سخت، جلوی ضربه های وارده را بگیرند، حتی المقدور به هنگام خرید کردن از کفش های ورزشی (راحتی) استفاده کنید. هنگام بروز کمردرد های مزمن کفش هایی که کف آنها مخصوص و مناسب با وضعیت فیزیکی پای شخص ساخته شده اند، الزامی است.

333333

منبع:کتاب کوچک کمردرد

بینندگان گرامی برای مطالعه ی مقاله ی بیشتر درباره ی “فیزیوتراپی کمردرد“کلیک کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Tagged with:  
Share →