برای پیشگیری از کمردرد به صاف بودن بیاندیشید. سعی کنید که با کمری صاف خم شوید. ماهیچه های باسن و شکم خود را منقبض نموده و از ناحیه زانوها خم شوید. صاف و متعادل باشید. وزنتان را به طور مساوی بر روی هر دو طرف بدن بیندازید. صاف راه بروید. انحناهای طبیعی کمرتان را حفظ کنید. از شرایطی که فشار زیادی بر پشت و کمر وارد می آورد بپرهیزید. به علت اینکه ما قائم می ایستیم، مهره های پایینی ستون فقرات، یعنی ناحیه ای که بیشترین مشکلات را تحمل می کند، بخش عمده وزن بدنمان را متحمل می شوند. ماهیچه های ناحیه شکم پشت را حمایت می کنند. ماهیچه های ضعیف شکم، اضافه وزن و شکم بیرون زده برابر است با افزایش فشار و درد.

به نزدیک بودن بیاندیشید. سعی کنید که برای پیشگیری از کمردرد هنگام نشستن پشت میز به آن نزدیک باشید، در حالی که آرنج ها خم شده و آزادند. برای پیشگیری از کمردرد هنگام بلند کردن یک شیء آن را به خود نزدیک کنید و شیء را به بدنتان تکیه دهید. تا آن را بغل کنید. و با خم کردن آرنج ها و زانوها آن را بلند کنید. هنگام جستجوی شیئی در کابینت ها، به آن نزدیک باشید، یا به آن تکیه دهید یا به آن تکیه دهید و یا زانو بزنید. اگر ما همانند اجدادمان، عمرمان را در حال چمباتمه زدن نزدیک زمین می گذارندیم، به احتمال زیاد تبدیل به یک نسل از افراد مبتلا به کمردرد نمی شدیم.

به نرم بودن بیاندیشید. سعی کنید برای پیشگیری از کمردرد یک کودک نوپا را به هنگام بلند کردن و جابجا کردن اجسام تماشا کنید. شما هم روزی همانند او عمل می کردید. درست نفس کشیدن را تمرین کنید. هوا را به آرامی از قسمت بالای شکم فرو دهید. سپس به آرامی و از عمق شکم نفس را بیرون دهید. مچ دست ها، دست ها و انگشتان را نرم و انعطاف پذیر نگه دارید، مچ پاها و پاها را نرم و انعطاف پذیر نگه دارید. آرنج ها و زانوها را کمی خمیده نگه دارید. احساس عصبانیت، افسردگی، خستگی و یا بیماری، بر شدت تنش و درد کمر می افزاید. دستهای خشک و بدون انعطاف می توانند باعث ایجاد درد در گردن و قسمت فوقانی کمر گردند. پاهای سفت و انعطاف ناپذیر می توانند سبب ایجاد کمردرد شوند. افزایش نیازهای زندگی امروزی ما وقت کمی برای استراحت و آرامش باقی می گذارد.  4

سعی کنید برای پیشگیری از کمردرد تحرک داشته باشید. اجداد ما هرگز دست از حرکت نمی کشیدند. آنان در جنگلها زندگی می کردند، شکار می کردند و روی زمین چمباتمه می زدند. ما تبدیل به نسلی بی تحرک شده ایم که حمل و نقل ماشینی را به پاهای خود ترجیح می دهد، و استراحت کردن جلوی تلویزیون یا کامپیوتر را دوست دارد. از نظر اقتصادی، سالانه میلیون ها دلار، پوند، فرانک و هر نوع ارز دیگری صرف خدمات پزشکی می شود، زیرا مردم از کمردرد و پشت درد رنج می برند و این به مشکلی بزرگ در دنیای غرب تبدیل شده است.

55منبع:کتاب کوچک کمردرد

بینندگان گرامی برای مطالعه ی مقاله ی بیشتر درباره ی”پیشگیری از کمردرد پشت میز نشینی“کلیک کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →