باید توجه داشته باشیم که دیسکی که پاره شده دیگر قابل ترمیم و اصلاح نیست اما روشهایی وجود دارد که اگر این روشهای درمان دیسک کمر به موقع و به طور کامل و صحیح بکار گرفته بشوند می توانند با کنترل درد و علائم و جلوگیری از پیشرفت، بیمار را از استفاده از درمانهای جراحی بی نیاز کنند.

دارو درمانی از روش های درمان دیسک کمر

دارو درمانی از روش های درمان دیسک کمر می باشد درصورتی که  بیمار به موقع مراجعه کند و هنوز بیماری خیلی پیشرفت نکرده باشد، در اکثر این بیماران با دادن داروهای شل‌کننده و ضدالتهاب، مراحل حاد برطرف می‌شود.دارو زمانی که بیمار درد حاد دارد استفاده از داروهای مسکن، داروهای ضد التهاب، داروهای ضد اسپاسم و بعضی از داروهایی که دردهای ناشی از فشار روی ریشه های عصبی را کنترل می کنند توسط پزشک ممکن است که توصیه بشود. البته جلوگیری از وارد شدن نیروی وزن به سطح دیسک کمر یعنی استراحت و اجتناب از ایستادن و نشستن و فعالیت های فیزیکی هم در زمانهایی که دیسک کمر حاد وجود دارد اکیدا توصیه می شود و مدت زمان استراحت باید توسط پزشک معالج تجویز شود .

جراحی از روش های درمان دیسک کمر

استفاده از مدالیته های فیزیکی و فیزیوتراپی و گرمای سطحی و این مسائل می تواند به کنترل درد بیمار کمک کند. در مواردی که درد بیمار با استفاده از این روشها قابل کنترل نباشد و یا در مواردی که ضعف پیش رونده در اندامهای تحتانی مشاهده بشود ممکن است درمان های جراحی که از روش های درمان دیسک کمر است برای بیمار توصیه و اجرا بشود.

اما ما چه روشهای درمان دیسک کمر از طریق جراحی را برای بیمار انتخاب کنیم و چه با استفاده از روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی  مشکلات بیمار را کنترل کنیم در هر دو صورت موفقیت کامل درمان بیمار مشروط به برطرف کردن عوامل فیزیکی است که باعث وارد شدن آسیب به دیسک کمر( دیسک های بین مهره ای و مهره های ناحیه کمر) می شود . یعنی تقویت عضلات ناحیه لگن، شکم، کمر و اندامهای تحتانی و برطرف کردن کوتاهی های مربوط به این عضلات و اصلاح الگوی رفتاری روزانه یعنی روش نشستن، ایستادن، راه رفتن، حمل کردن اجسام و فعالیت های روزانه کمک بسیار زیادی به کنترل و پیشگیری از وارد شدن نیروهای نامتناسب به کمر و پیشگیری از عود مجدد و یا پیشرفت مشکل بیرون زدگی دیسک کمر می شویم.

برای آشنایی با فیزیوتراپی دیسک کمر روی لینک زیر کلیک کنید