سندروم عضلانی شانه درد

این سندروم یک ضایعه شایع در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی ُروماتولوژی و ارتوپدی و مغزواعصاب می باشد.بیماران از درد ناحیه شانه و گردن شکایت دارند و غالبا با دست یا انگشت روی یک ناحیه دردناک که در محل پشت کتف قرار دارند اشاره می نمایند.

درد ممکن است به ناحیه بازو بین دو کتف سر یا گردن و حتی دستها تیر بکشدوممکن است ایجاد سر درد نماید و یا درد دیسک گردنی را تقلید نموده و با دیسک گردن اشتباه شود.ا حساس سنگینی و یا بی حسی و خواب رفتگی در ناحیه کتف ازدیگر علائم مورد اشاره بیماران است.

علت درد شانه

کار کشیدن بیش از حد از عضلات کتف و عمدتا غضله تراپز.این کار کشیدن بیش از حد می تواند ناشی از یک کار سبک و تکرار شونده باشد مانند کار با کامپیوتر تایپ کردن گرفتن گوشی تلفن به مدت طولانی آرایشگری بافندگی  و خیاطی کار ترمیم دندان در دندانپزشکان سو نوگرافی در رادیولوژیستها حمل یک بار سبک به مدت طولانی مانند خرید میوه و یا وسایل روزمره زندگی رانندگی طولانی در اثر تعویض دنده اتومبیل یک چرخش فرمان اتومبیل.

درمان درد شانه

درمانهایی که تحت نظر فیزیوتراپیست انجام گیرد مانند:
آموزش در جهت اصلاح نحوه کار
اصلاح محیط کار شامل اندازه میز و صندلی