شياتسو با حرکات ملایم فشارهای جسمی و ذهنی را از بین می برد و شما را احیا می کند. این ورزش هاي شياتسو روی ستون مهره ها کار می کند و جریان انرژی را تحریک و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

 حركت بازوها در حالت تاب در ورزش شياتسو

 1- در اين ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر ابتدا  با پاهای باز به اندازه عرض شانه ها بایستید و کمی زانوها را خم کنید. در ورزش شياتسو اجازه دهید که بازوها در دو طرف آویزان شود و بازوها را در عرض باسن تاب دهید.

 2- در اين ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر به تاب دادن بازوها ادامه دهید. آنها را کمی بالا بیاورید بدون این که وضعیت باسن را تغییر دهید.

 3- در اين ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر بگذارید بازوها بالاتر تاب بخورد طوری که در مرکز پشت خود احساس پیچش کنید. این حرکت مهره های سینه ای و دیافراگم را شل می کند. اگر حتی بالاتر از این بازوها را تاب دهید، قسمت بالایی ستون مهره ها را شل می کند.

1

 حركت موج در ورزش شياتسو

1- در اين ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر با پاهای باز به اندازه ی عرض شانه ها بایستید و زانوها را کمی خم کنید. دست ها را روی ران ها، درست بالای زانوها قرار دهید و کمر را صاف کنید. با مهره های کمری قوسی بزنید و به بالا نگاه کنید.

2

 2- در اين ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر آرنج ها را خم کنید و به آرامی بدن را به سمت زمین بیاورید، همیشه با زانوهای خمیده این کار را انجام دهید. تا زمانی که می توانید به سقف نگاه کنید. سپس بگذارید سر بیفتد و به کمر انحنا دهید.

3

3- در اين ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر عضلات شکم را منقبض کنید و به آرامی از استخوان دنبالچه، ستون مهره ها را به شکل منحنی در آورید. توجه کنید که انتهای این منحنی سر است، با بلند کردن تنه، ستون مهره ها صاف می شود. دوباره با پایین کمر قوس بزنید و این بار 10 مرتبه تکرار کنید.

4

وضعیت استراحت در ورزش شياتسو

 در اتمام ورزش شياتسو براي تقويت عضلات كمر ، توصیه می شود روی زمین دراز بکشید، پاشنه ها را روی صندلی قرار دهید و استراحت کنید. به این ترتیب پایین کمر را شل و ستون مهره ها را صاف می کنید. چشم ها را ببندید، به آهستگی نفس بکشید و جریان انرژی را در پشت خود حس کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه در وضعیت استراحت بمانید . هرگاه در این منطقه احساس درد کردید، از این ورزش شياتسو استفاده کنید.

برای مطالعه ی مقاله ی بیشتر در مورد “کمر درد” برروی لینک های زیر کلیک کنید.

فیزیوتراپی دیسک کمر

پیشگیری از کمردرد پشت میز نشینی

کمر درد در بارداری



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →