عمل جراحی درمان پارگی رباط صلیبی زانو هم مانند هر جراحی زانو دیگری ممکن است با عوارض احتمالی همراه باشد که مهمترین آنها عبارتند از

عوارض ناشی از بیهوشی یا بیحسی موضعی

لخته شدن خون در ورید های عمقی اندام تحتانی بعد از جراحي رباط صلیبی قدامی  زانو

ایجاد  لخته شدن خون در ورید های عمقی اندام تحتانی میتواند موجب درد و تورم ساق شده و در مواردی ممکن است با حرکت لخته و رسیدن آن به قلب و ریه موجب مرگ بیمار شود. پزشک معالج با استفاده از داروهای رقیق کننده خون و استفاده از بعضی وسایل مکانیکی در حین و بعد از جراحی سعی رباط صلیبی قدامی  زانو در کاهش احتمال بروز آن میکند

عفونت بعد از جراحي رباط صلیبی قدامی  زانو

پارگی گرافت تاندونی بعد از جراحي رباط صلیبی قدامی  زانو

در سه ماه اول بعد از جراحی پارگی رباط صلیبی قدامی زانو گرافت تاندونی کشکک ضعیف است و اگر کشش زیاید به آن وارد شود میتواند موجب پارگی پارگی گرافت تاندونی شود. پس از این مدت قدرت تاندون مجددا به حالت اول خود برمیگردد

مشکلات محل دهنده تاندون بعد از جراحي رباط صلیبی قدامی  زانو

وقتی برای جراحي بازسازی و درمان پارگی رباط صلیبی قدامی زانو از تاندون کشکک زانو  استفاده میشود ممکن است جلوی زانو و در جایی که پیوند تاندون یک کشکک برداشته شده است دردناک شده و بیمار در حین زانو زدن بر روی آن مشکل داشته باشد.

- ممکن است تکه استخوانی که از جلوی کشکک  زانو همراه با تاندون برداشته شده موجب ضعیف شدن استخوان کشکک زانو شده و بعد از مدتی موجب شکسته شدن استخوان شود.

- برداشتن قسمتی از تاندون کشکک  زانو بعد از جراحی رباط صلیبی قدامی  زانو هم میتواند موجب ضعیف شدن آن و پارگی تاندون کشکک  زانو در بعدها شود.

- گاهی اوقات بعد از جراحي پارگی رباط زانو به علت ایجاد بافت پیوندی زیاد در محل تاندون کشکک زانو حرکات تاندون و بدنبال آن حرکات زانو محدود میشود.

- همچنین ممکن است بعد از جراحي رباط صلیبی قدامی  زانو تاندون کشکک زانو  ملتهب شده و این التهاب مانع بدست آوردن قدرت کافی در عضله چهارسر گردد.

– در مواردی که پیوند تاندونی از همسترینگ گرفته میشود ممکن است قدرت عضله همسترینگ کاهش یافته و قدرت خم کردن زانو کم شود.

منبع: ايران ارتوپد

بينندگان گرامي براي مطالعه ي مقاله ي بيشتر درباره ي “پارگی رباط صلیبی قدامی زانو“كليك كنيد