غذا خوردن و پشت میز نشستن

روز سختی داشته اید و فقط می خواهید که جلوی تلویزیون استراحت کنید. روی مبل ولو می شوید، سینی غذایتان را روی میز کوتاه جلوی مبل می گذارید و برای خوردن غذا کاملاً به جلو خم می شوید در حالی که شکمتان مچاله شده و کمرتان خمیده است، غذا را صرف کرده و نهایتاً دچار کمردرد و سوءهاضمه می شوید.

یا صندلی های چوبی پشت بلندی از مادربزرگتان به ارث برده اید که هیچ گونه تناسبی با میز غذاخوری شما ندارند، یعنی یا خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هستند. صندلی سخت و ناراحت است و هیچ حمایتی از کمرتان نمی نماید و پس از یک ساعت پشت میز نشستن، کمرتان بکلی خشک می شود.

به منظور هضم بهتر غذا، روی میزی خوب و مناسب غذا می خورید، ارتفاع صحیح میز را بررسی می کنید، دستها در طرفین، می نشینند، ارتفاع میز بایستی، با دستتان که از آرنج خم نموده اید، مطابقت داشته باشد.

یا هنوز همان صندلی های چوبی به ارث رسیده را دارید اما کوسن هایی روی صندلی گذاشته اید و پشتی های سفتی را تهیه کرده اید که کمرتان را به آن تکیه دهید و پاها را روی پایه ی چوبی زیر میز قرار می دهید.

صندلی های راحتی و استراحت کردن: داخل مبل راحتی قدیمی نرم فرو می رویدف و پاهایتان را روی میز جلوی مبل دراز می کنید. پاها صافند، کمرتان قوس زیادی برداشته و با تکیه گاه مبل فاصله زیادی دارد. پشتی مبل قسمت فوقانی پشت و گردن شما را به جلو هل می دهد و بعد از 15 دقیقه تمام پشت و کمرتان می گیرد.

یا می خواهید جلوی تلویزیون استراحت کنید. روی زمین، به شکم می خوابید، پشت و گردن خمیده. برای یک کودک مشکلی برای بلند شدن وجود ندارد، در مورد یک نوجوان، احتمالاً گردن کمی خشک می شود، اما یک بزرگسال، ممکن است برای بلند شدن از روی زمین، نیاز به یک جرثقیل داشته باشد.

در مبل راحتی قدیمی نرمتان فرو می روید، جایی که از قبل با یک پشتی سفت، به منظور پر کردن فضای بین صندلی و پشتتان، آنرا آماده کرده اید. پیش از گذاشتن پاها روی میز قهوه خوری، یک متکای کوچک زیر پایتان قرار می دهید، یا از یک چهارپایه که زانوها را خم نگه داشته و فشار وارده به قسمت کمر را مهار می کند، استفاده می کنید.اگر بزرگسال هستید، در صورتی که می خواهید روبروی تلویزیون استراحت کنید، در حالی که پشت و گردن را به مبل تکیه داده و متکای زیر زانوها قرار داده اید، روی یک کاناپه دراز بکشید. تلویزیون مقابل شماست، بنابراین مجبور نیستید سرتان را بچرخانید.

  • خواننده گرامی

  • پیشنهاد میشود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید.

کمردرد در زنان ومردان

کمردرد دیسک کمر

راه پیشگیری از کمردرد

پیشگیری از کمردرد پشت میز نشینی



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →