ماساژ در دوران بارداری و هنگام زایمان: برای آمادگی زن باردار برای وفق دادن خود با تغییرات جسمی و روحی و جهت آمادگی برای زایمانی راحت

دستگاه عصبی: هنگام خستگی و خواب آلودگی ماساژ بهترین و ارزشمند ترین تسکین دهنده و آرام بخش است.

آرامبخشی و درمان اختلالات بیخوابی، کاهش حساسیت زیاد، آرامش فکری، تسکین و درمان فشارها و نگرانی های روحی و عصبی، درمان افسردگی ها، تنش ها، سردردها و بیماری هایی که منشأ عصبی دارند و ناشی از فشارهای روانی می باشند.

دستگاه تنفسی: کاهش سرفه، مقاومت در برابر ویروس سرماخوردگی و از بین بردن مشکلات تنفسی

دستگاه ماهیچه ای – اسکلتی: درمان اسپاسم و تنش های عضلانی،ماساژ بین انقباض و آرمیدگی ماهیچه ها توازن به وجود می آورد. برخی حرکتهای ماساژ نسوج نرم بدن، ماهیچه ها را آرام کرده و کشش می دهد و از تنش و گرفتگی این اعضا می کاهد.

دستگاه تناسلی ـ ادراری: ماساژ شکم و پشت فعالیت کلیه ها را افزایش داده و منظم می نماید و به این ترتیب دفع مواد زاید تقویت شده و احتباس مایعات کاهش می یابد.

ماساژدرمانی و انواع درد

ماساژ می تواند هر گونه دردی را که با منشاء تنش عضلانی است بهبود ببخشد مثل درد کمر ، درد شانه ، سردرد و درد گردن شل شدن عضلانی و رفع اسپاسم اثر بسیار آشکاری در کاهش درد دارد . ماساژ همچنین در رفع دردهای ناشی از آرتروز صدمات ورزشی یابه دنبال جراحی مفید است .