فیزیوتراپی می تواند به درمان این بیماری کمک کند، ولی مهم‌تر از انجام فیزیوتراپی ، حرکات فعال و مدوام فرد برای کاهش گردن درد است.

تمرینات فیزیوتراپی باید به صورت روزانه باشد و اگر این حرکات به صورت پی در پی انجام نشود، تاثیرات آن، بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.

در مورد گردن دردهایی که بر اثر خوابیدن نادرست به وجود می آید، باید گفت که سر باید در هنگام خواب به موازات بدن قرار گیرد و در صورتی که سر بالا و پایین تر از سطح بدن باشد به گردن فشار می آورد.

برای کاهش درد گردن، افراد باید در ۴۸ ساعت اولیه از آب سرد و در ۴۸ ساعت بعد از آب گرم استفاده کنند.

در مورد استفاده از طب سوزنی باید گفت که طب سوزنی که در درمان گردن درد استفاده می شود تاثیری بر کاهش این درد ندارد و بهتر است بیماران از این روش استفاده نکنند

درمانهای فیزیوتراپی شامل جنبه های مختلف می باشد اظهار داشت :تمرینات دامنه حرکتی جهت اصلاح مشکلات حرکتی مدالیته های مختلف از جمله گرما ویا سرما، تحریکات الکتریکی، امواج صوتی، لیزر، امواج مغناطیسی و…. و همچنین تجویز بالشهای گردنی مناسب از جمله روشهای درمانی به صورت فیزیوتراپی می باشد .

همچنین درمان های متحرک سازی مفاصل(mobilization) برای کاهش فشارهای مکانیکی روی مفاصل کم تحرک مهره های پایینی گردن و بهبود قوز پشتی می توانند مفید باشند.

تمرینات ثباتی جهت بهبود ثبات در مهرهای میانی گردن قابل استفاده اند. با توجه به اینکه دراین بیماران اغلب راستای سر آنها جلوتر از خط شاقولی قرار میگیرد کوتاهی عضلات پس سری و ضعف عضلات عمقی گردن شیوع فراوانی دارد که درمانهای میو فاسیال ریلیز برای عضلات کوتاه استفاده می گردد.

منبع:وبلاگ دکتر فروغ.دکتر حسین زاده