وقتي خسته و كوفته بعد از يك روز پرمشغله كاري آن هم در هواي سرد زمستاني به خانه مي‌آييد حتما كمي احساس كوفتگي و خستگي مي‌كنيد. اگرچه ممكن است يك دوش آب گرم به ميزان قابل ملاحظه‌اي از خستگي و كوفتگي را از بين ببرد اما هيچ‌چيز اثر يك ماساژ ريلكسي ستون فقرات و پشت را ندارد.

ماساژ خستگي يكي از بهترين ماساژ هاي طبيعي است كه مي‌تواند بدون نياز به مصرف دارو خستگي و كوفتگي را از شما دور كرده و با از بين بردن تنش‌ها و استرس‌هاي ناشي از زندگي روزمره را از تن‌تان دور كند.

اجراي ماساژ خستگي نه تنها شما را سرحال‌ مي‌آورد بلكه ماساژ  خستگي مقاومت بدن‌تان را هم در برابر برخي بيماري‌ها بالا مي‌برد.

ماساژ رفع خستگي1

-براي اجراي اين ماساژ خستگي نياز به يك پتو داريد كه آن را روي زمين پهن كنيد و روي آن دراز بكشيد.

- به مقدار كمي روغن زيتون و يك توپ تنيس نيز احتياج داريد.

- داشتن فضايي آرام با اكسيژن كافي به افزايش اثرگذاري ماساژ و تخليه انرژي منفي و استرس و كوفتگي كمك مي‌كند.

- دست‌هاي‌تان را با چند قطره روغن زيتون آغشته كنيد و چند بار آن را به هم بماليد.

-در اجراي اين ماساژ براي رفع خستگي از عضلات شانه شروع كنيد.

- كف هر دو دست را روي عضلات بالاي شانه بگذاريد و با كمك سرانگشتان هر دو دست عضلات بالاي شانه را ماساژ دهيد.

- براي اين كار لازم است با كمك سرانگشتان و كف دست‌تان و با ايجاد فشاري كه منتهي به درد عضله نشود به تخليه خستگي و كوفتي عضله شانه بپردازيد.

- دقت كنيد كه همه عضلات سرشانه را به همين ترتيب در سمت راست و چپ ماساژ دهيد.1

ماساژ رفع خستگي2

- در مرحله بعدي با كمك سرانگشتان‌تان و انگشت شست بقيه عضلات روي شانه را در دو سمت ستون فقرات ماساژ دهيد.

- هر زمان كه نياز بود سرانگشتان‌تان را با روغن زيتون آغشته كنيد.

-بهترين راه براي ارائه ماساژ خستگي اين است كه عضله پشت را با كمك سرانگشت و انگشت شست بگيريد و آن را كمي بلند و رها كنيد.

- مراقب باشيد كه با اجراي اين كار فرد دريافت كننده ماساژ نبايد احساس درد كند.

2

ماساژ رفع خستگي3

- براي اجراي بهتر ماساژ و تخليه بيشتر  خستگي وكوفتگي و اسپاسم‌هايي كه عضلات پشت را درگير كرده به يك توپ تنيس احتياج داريد.

- توپ را روي عضله پشت بگذاريد و با كمك كف دست آن را در سطح پشت فرد حركت دهيد.

- در مسير حركت توپ هر ازگاهي با كمك كف دست فشار اندكي به توپ وارد كنيد و دوباره توپ را روي عضلات پشت و كمر حركت دهيد.

3

ماساژ رفع خستگي4

- براي ماساژ بهتر عضلات كمر از كف دست‌تان كمك بگيريد.

- كف دست راست را روي عضلات كمر بگذاريد و با كمك كف دست چپ فشار اندكي روي آن بياوريد.

- براي رفع خستگي مي‌توانيد عضلات ناحيه كمر را با فشار اندكي كه توليد مي‌كنيد از خستگي و كوفتگي و اسپاسم‌هاي احتمالي تخليه كنيد.

4

ماساژ رفع خستگي5

- بعد از اين مرحله بايد عضلات ستون فقرات را ماساژ دهيد.

- باز هم به روغن زيتون احتياج داريد.

- انگشت شست هر دو دست را به روغن آغشته كنيد و از كمر عضلات دو سوي ستون فقرات را به خوبي ماساژ دهيد.

-  براي ماساژ اين عضلات ابتدا به صورت نقطه‌اي، فشاري اندك روي عضلات ستون فقرات وارد كنيد و اين ماساژ نقطه‌اي را روي تمام عضلات ستون فقرات از پايين تا بالا تكرار كنيد و سپس با فشار انگشت شست در دو سوي ستون فقرات عضلات را ماساژ دهيد.

5

ماساژ رفع خستگي6

-در اجراي اين ماساژ براي رفع خستگي باید از ماساژ گيرنده بخواهيد به صورت چهارزانو بنشيند.

- ، ماساژ عضلات سرشانه را كه در حالت خوابيده براي او انجام داديد در حالت نشسته نيز تكرار كنيد.

- مي‌توانيد فشار سرانگشتان‌تان را كمي بيشتر كنيد چرا كه در اين مرحله از ماساژ عضلات گرم‌تر و آماده‌تر هستند.

6

ماساژ رفع خستگي7

-در اجراي اين ماساژ براي رفع خستگي در همان حالت نشسته با كمك ساعد دست‌تان عضلات سرشانه را كمي تحت فشار قرار دهيد.

- ساعد هر دو دست را روي عضلات شانه فرد قرار دهيد و با كمك بدن كمي فشار به ساعدتان منتقل كنيد.

- 3 ثانيه فشار وارد كرده و 3 ثانيه دست را آزاد كنيد.

- از عضله نزديك گردن تا عضله سرشانه تكرار كنيد تا با كمك آن كوفتگي و خستگي عضلات بالاي شانه‌ها را تخليه كنيد.

7

ماساژ رفع خستگي8

-در اجراي اين ماساژ براي رفع خستگي سراغ عضلات و ماهيچه‌هاي گردن برويد.

 – كمي سرانگشت دست راست‌تان را به روغن زيتون آغشته كنيد و با كمك انگشت شست و سرانگشت‌تان عضلات گردن را بگيريد و رها كنيد.

- مي‌توانيد هنگام گرفتن اين عضلات علاوه بر آنكه فشار اندكي به عضلات وارد مي‌كنيد كمي عضله را به سمت خود بكشيد. به اين ترتيب خستگي و كوفتگي را از اين عضله‌ها دور مي‌كنيد.

8

ماساژ رفع خستگي9

-در اجراي اين ماساژ براي رفع خستگي در آخرين مرحله از كف دست و سرانگشتان دست راست براي تخليه انرژي‌هاي سر استفاده كنيد.

- دست‌ها را درون موهاي فرد فرو ببريد و با كمك سرانگشتان دست به ماساژ پوست و عضلات سر فرد بپردازيد تا بتوانيد به اين ترتيب خستگي اين عضلات را نيز تخليه كنيد.

9

 منبع: مجله سیب سبز

بينندگان گرامي براي مطالعه ي مقاله ي بيشتر درباره ي “ماساژ درمانی دیسک کمر“كليك كنيد



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →