ماساژ یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای رهایی از درد است.

ماساژدرمانی علاوه بر این فواید، می تواند فرد را از لحاظ جسمی  و روانی درمان کند که در این میان می توان به بهبود گردش خون، آرامش عضلات و کمک به دستگاه گوارش اشاره کرد.

ماساژ کوتاه مدت در محل کار، اضطراب را کاهش داده و بازده کاری را افزایش می‌دهد.

ماساژ گردن

هنگام کار با رایانه هر یک ساعت یکبار استراحتی به خود دهید و انگشتان دستتان را پشت گردن برده و با پاشنه دست بر روی قسمت های مختلف گردن فشار ملایمی وارد کنید.

در این حال، به آرامی پاشنه دست را بر روی گردن به حالت دورانی حرکت دهید.

سپس انگشتان دست راست را بر روی ماهیچه‌های سمت چپ گردن در زیر جمجمه گذاشته و فشار دهید. سر را به چپ خم کنید و رو به پایین مالش دهید تا به شانه‌ها برسید.

این کار را سه مرتبه تکرار کنید.

سپس طرف دیگر گردن را به همین ترتیب مالش دهید.

در پایان، سر را بر روی قسمت بالایی صندلی قرار دهید و به مدت 20 ثانیه به گردنتان فشار وارد کنید.

با این کار ماهیچه‌های جلو گردن هم که در طول کار دچارگرفتگی شده‌اند، آرام می‌شوند.

شب ها گردن را با کرم ماساژ دهید، به این ترتیب که مقداری کرم را روی گردن بگذارید و دست را از پایین به طرف بالا به شکل ضربه های آهسته ای حرکت دهید.

روغن بادام زمینی و یا روغن ذرت (نیم گرم) هم برای ماساژ گردن مناسب است.

در هنگام ماساژ دادن گردن مراقب باشید که به مهره های گردن آسیبی نرسد و یا فشار ناگهانی بر روی مهره های گردن نباشد.

ماساژ پاها

هر وقت در پاها احساس خشکی و گرفتگی کردید، از توپ تنیس استفاده کنید.

اگر پاهایتان خشک، سخت و دردناک شده است، یک دست خود را به دیوار گرفته و پای مخالف را بر روی توپ تنیس قرار دهید. به تدریج وزن بیشتری را بر روی پای خود بیندازید و اجازه دهید توپ به گودی‌ پایتان فشار وارد کند.

به آرامی پای خود را حرکت دهید تا توپ پاشنه، گودی وانگشتان پایتان را مالش دهد.

هم‌چنین می‌توانید به پشت بر روی توپ دراز بکشید و اجازه دهید توپ بین دو کتفتان را که یکی از نقاط دور از دسترس است، ماساژ دهد تا پشتتان آرام شود.

اگر توپ تنیس برای پایتان بزرگ است، از توپ گلف استفاده کنید.

در یک قوطی دو توپ گلف گذاشته و آن را در زیر میز کارتان قرار دهید. هر زمان که احساس خستگی کردید، کفش‌هایتان را در آورده و پاها را بر روی توپ‌ها قرار دهید.

ماساژ قبل و بعد از ورزش

ماساژ بدن قبل از ورزش، جریان خون را به سمت مفاصل هدایت می‌کند.

ماساژ بعد از ورزش، به دفع سموم بدن و بهبود عملکرد ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

قبل از ورزش با مشت بدن را مالش دهید تا گردش خون به سمت پاها و بازوها هدایت شود.

بعد از ورزش مفاصل را با کف دست یا با مشت آرام در جهت قلب ماساژ دهید.

منبع:تبیان



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


Share →