• پیاده روی
  • شناکردن
  • دوچرخه سواری

کشش کف پا و زانو

این نرمش یکی از راحت ترین و همچنین موثرترین ورزش هایی است که می توانید آن را انجام دهید. روی زمین دراز بکشید و هر دو پای خودتان را صاف روی زمین قرار دهید. زانویی که بیشتر درد می کند را خیلی ارام جمع کنید و در این جالت چند ثانیه ای نگه دارید. سپس دوباره آن را به حالت اولیه باز گردانید. این کار را ۵ بار با هر پا تکرار کنید.

کشش با دیوار

در این نرمش هر دو زانوی شما فشاری را تحمل می کنند که با گذر زمان می تواند برای آن ها خوب باشد.

به دیوار تکیه دهید و سپس به ارامی زانوهای خودتان را تا ۳۰ درجه خم کنید و بعد از ۵ ثانیه به حالت اول بازگردید. این کار ورزش یکی از بهترین ها برای درمان زانو درد است.

نرمش با پله

پله شاید برای زانو درد خیلی خوب نباشد اما اگر درست بتوان با ان ورزش کرد می تواند برای درمان آن مفید هم باشد. یک از تشک های مخصوص نیز می توانید برای این ورزش استفاده کنید. یک پله کوتاه پیدا کنید بدون اینکه فشاری به زانوها وارد کنید یک قدم روی پله بگذارید و سپس دوباره به حالت اول بازگردید.

کشش پا

حرکات کششی از جمله بهترین نرمش های مخصوص زانو هستند. به بغل روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را کاملا صاف و روی هم قرار دهید. سپس پای خود را به بالا حرکت دهید و آن را در این حالت نگه دارید. این حرکت را ۳ تا ۴ بار برای هر پا و به مدت ۲۰ ثانیه تکرار کنید. این نرمش بسیار سخت است و باید استراحت بین هر بار انجام دادن آن داشته باشید.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است
Share →