کار در خانه: به صاف بودن بیاندیشید، به نزدیک بودن بیاندیشید، به نرم بودن بیاندیشید.

مرتب کردن رختخواب

8-15

  • از آنجایی که از مرتب کردن رختخواب ها بیزارید، می خواهید که این کار را هر چه سریع تر انجام دهید. تخت شما در یک گوشه قرار گرفته، بنابراین با زحمت فراوان به شکلی ناجور کش می آیید، گوشه تشک سنگین را گرفته و بلند می کنید، تلاش زیادی می کنید که ملحفه را به داخل تا بزنید، سپس به ناچار خم می شوید، به داخل تا می زنید، می ایستید، خم می شوید، به داخل تا می زنید، می ایستید و به همین ترتیب با سرعت خیلی زیاد. پاهای شما سفت و بدون انعطاف هستند، زانوها به عقب متمایلند، با درد کمر به روی تخت می افتید.
  • از مرتب کردن رختخواب بیزارید و می دایند که خطر بزرگی برای کمر شما محسوب می شود، از ملحفه ها و روتختی های کاملاً به اندازه و مناسب استفاده می کنید. با یک یا هر دو زانو (به وضعیت 6 صفحه ی 63 رجوع کنید)، یا با تکیه دادن یک زانو به تشک دور تخت حرکت می کنید ،برای دسترسی به گوشه های دورتر آن، روی تخت زانو می زنید، تشک را بلند نمی کنید یا برای بلند کردن آن (در صورت اجبار)، از کسی کمک می گیرید. یک دست را روی تخت یا هرکجای دیوار که ممکن است تکیه می دهید.

گردگیری، جارو زدن با جارو زدن و شستشوی وان

8-17

  • تا نیم ساعت دیگر مادرشوهرتان به منزلتان خواهد آمد، آپارتمانتان آنقدر به هم ریخته است که انگار یک بمب در آن منفجر شده. با عجله ی بسیار جاروبرقی را بیرون می کشید، دور اتاق می گردانید، زیر میز خم می شوید، زیر مبل خم می شوید، زیر تختخوابها خم می شوید و برای اینکه به اثاثیه نخورید، حرکات پیچشی شدیدی انجام می دهید. اوف! حالا نوبت حمام و دستشویی است. روی وان خم می شوید و با شدت و سرعت آن را برس می زنید تا لکه های آن پاک شوند. وقتی مادر شوهر می رسد، تمام تنتان گرفته و درد می کند و مجبورید که زود به رختخواب بروید و بخوابید!
  • تا نیم ساعت دیگر مادرشوهرتان به منزلتان خواهد آمد. آپارتمانتان آنقدر به هم ریخته که انگار یک بمب در آن منفجر شده! با در نظر داشتن این که باید عضلات باسن و شکم را منقبض نگه دارید، جارو برقی را بیرون می آورید، هنگام بیرون کشیدن آن از داخل کمد، زانوها را کمی خم می کنید تا از پشت و کمرتان حفاظت کنید. به دور اتاق می گردید، برای جارو زدن زیر اثاثیه در حالی که جارو و لوله را نزدیک خود نگه داشته اید،زیر اثاثیه را جارو می زویند. برای تمیز کردن و شستشوی کف، همان وضعیت را به کار ببندید، و برای اجتناب از خم شدن، سطل آب را روی یک چهارپایه ی کوتاه بگذارید. از یک خاک انداز و جارو دسته دار استفاده کنید، از انواع دسته بلند آن استفاده کنید. حالا نوبت شستشوی حمام و دستشویی است. مادر شوهر از راه می رسد و شما کاملاً سرحال هستید.

کار با ماشین لباسشویی و اتو زدن

به اندازه 10 روز لباس نشسته دارید، پاها صاف و کمر خمیده است. 3 طبقه باید پایین بروید تا به ماشین لباسشویی برسید و سبد لباس را که یا جلویتان و یا از بغل گرفته اید باید با خود پایین ببرید و کمرتان را هم خم کرده اید. سبد را روی زمین می گذارید و خم می شوید و یک تکه لباس بر می دارید و در ماشین می اندازید، دوباره خم می شوید، بر می دارید، و چند باری بدن را می چرخانید.

نصف لباسها را در سبد می ریزید و آن را جلوی خود گرفته و در حالی که عضلات شکم و باسن را سفت کرده اید با خود حمل می کنید. سه ردیف پله را باید دوباره طی کنید، اما ورزش خوبی است! سبد را روی سطحی بلند گذاشته و به حالت ایستاده یا با گذاشتن سبد بر روی زمین لباسها را در ماشین می ریزید.

یک عالمه لباس اتو نکرده دارید و 2 ساعت وقت برای اتو زدن آنها. میز خیلی کوتاه است و ارتفاع مناسبی ندارد. با زانوهای کاملاً قفل پشت خمیده و گردن تا شده به شدت کار می کنید. پس از دو ساعت خشک شده اید و نمی توانید تکان بخورید.

لباس های اتو نزده را روی هم تلنبار کرده اید، اما یک ساعت امروز، یک ساعت فردا اتو خواهید زد. میز اتوی تان تنظیم شده و متناسب است. با خم کردن دست با زاویه ی 90 درجه آن را آزمایش می کنید- میز 10-5 سانتی متر پایین تر از دست خم شده ی شما قرار می گیرد. چهار پایه ی کوتاهی برای زیر پایتان دارید.، هر پنج دقیقه یکبار جای پاها را با هم عوض می کنید یا یک چهار پایه ی بلندتر دارید که با جابجا کردن پنج دقیقه به پنج دقیقه، زانوهای خود را روی آن تکیه دهید. گاهگاهی دست از اتو زدن کشیده و دور اتاق راه می روید، یکساعت کار می کنید و حالتان هم کاملاً خوب است.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →