18684

هنگامی که بی اختیار به شدت رو به جلو رانده می شوید، به ویژه در انتهای این حرکت غیر ارادی جلوی این وضعیت خاص را بگیرید. هنگامی که به جلو رانده می شوید، عضلات شکمی را منقبض کرده و محکم جلوی آنها را نگه دارید. این عمل تا حدود زیادی مانع از کمردرد و ناراحتی بیشتر می شود. به هنگام خارج شدن از این حالت خاص، اجازه دهید عضلات به آهستگی و در حالی که کاملاً تحت کنترل هستند، شل شوند. اگر عضلات شکمی خیلی ضعیفی دارید، قفل کردن انگشتان دو دست در مقابل شکم و محکم نگه داشتن آنها در همان جا، می تواند به هنگام برخاستن، اجابت مزاج، سرفه کردن، خندیدن، عطسه کردن یا استفراغ کردن، باعث آرامش و شل شدن کمرتان شود. این فشار حاصل از قفل کردن انگشتان، نوعی کمک به عضلات شکمی است که تا زمانی که عضلات شکمی به اندازه کافی برای انجام مسئولیت خود قوی نشده اند، باید از آن استفاده کرد.

خواننده گرامی ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمردرد مطالعه فرمایید.

- حرکات ورزشی برای کاهش کمردرد

کاهش درد با ورزش 

تمرینات ورزشی کمردرد

تشخیص علت کمردرد 

کمردرد و علل آن 

درمان کمردرد با حرکات کششی ورزشی

کاهش درد کمر با گرم کردن بدن 

کاهش کمردرد با تخت و تشک مناسب 

ورزش های مضر برای کمردرد 

پیشگیری از کمردرد با بلند کردن و حمل درست اجسام 

 – پیشگیری از کمردرد با تمرینات ورزشی

منبع: کتاب کمردرد- تسکین و رفع دردهای کمر با تأکید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است
Share →