لیزر در چشم پزشکی در درمان بیماری‌های شبکیه، جراحی‌‌های جسم مژگانی، اصلاح عیوب، انکساری، جراحی‌های ترمیمی پلک و در زمینه پوست و زیبایی در جوانسازی و افتادگی پوستی، ضایعات عروقی پوست، ضایعات رنگدانه‌ای (لک، کک‌مک، برداشت تاتو و …) خال، آکنه، اگزما، پسوریازیس، وتیلیگو، برداشت موهای زائد، روشن‌سازی، ترک‌های پوستی، جای زخم و اسکار و تقویت رشد مو کاربرد دارد.

علاوه بر آن در درمان دردهای اسکلتی عضلاتی مانند دردهای گردن، شانه، مفاصل آرنج،‌ مچ دست، درد کمر، زانو، مچ پا، خار پاشنه، روماتیسم مفصلی، فیبرومیالژی و دردهای عضلانی، سردردها و میگرن، التهاب‌ها و نروپاتی‌ها مانند نورالژی تری زمینه، نورالژی بعد از زونا، آسیب‌های عصبی موثر است.

لیزر در بیماری‌های زنان و زایمان در زمینه دردهای مزمن لگنی، عفونت‌ها و زخم‌های واژینال، کیست‌های بارتولن، سردی جنسی، دردهای ماهانه، آندومتریوزیس، نازایی لوله‌ای، برطرف کردن اسکار جراحی‌ها، ماستیت و التهاب غدد شیری، کاهش ادم لنفاوی بعد از سرطان پستان کاربرد دارد.

لیزر دردرمان بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده، سندرم روده تحریک‌پذیر، یبوست، دردهای احشایی و شکمی، هموروئید و شقاق کاربرد دارد. ایسکمی قلبی، فشار خون، ضایعات انسدادی عروق، آترواسکلروزیس، واریس، ترومبوفلبیت، آمبولی ریه، بیماری‌های رینود، بیماری برگر، آریتمی‌های قلبی و کاهش مصرف داروهای قلبی، پنومونی، آسم، برونشیت و برونشکتازی، سل،‌ آمپیم و عفونت‌های ریوی و حساسیت‌های آلرژیک،بیماری‌های قلبی و ریوی هستند که لیزر در درمان آن‌ها موثر است.