علل کمردرد ناگهانی

هنگام بروز ناگهانی کمردرد چه باید کرد؟ کمردرد ناگهانی ممکن است در اثر حرکت بد و نامناسب، برداشتن باری سنگین و یا بر اثر فشارهای روحی عارض شود. انقباض ماهیچه ها منجر به: گرفتگی گردن، درد قسمت فوقانی و تحتانی پشت (کمر) می شود.

درمان کمردرد ناگهانی

استراحت هر چه بیشتر، با بالشی سفت و محکم که تکیه گاه گردن و پشت قرار گرفته و نیز شیئی استوانه ای یا بالشی زیر زانوها، برای پیشگیری از کمردرد ضروری است. از کیسه ی آب گرم یا بالشتکهای حرارتی در ناحیه ی درد استفاده کنید. چنانچه درد شما بیش از 48 ساعت به طور انجامید، پزشکتان را در جریان بگذارید، او احتمالاً درمان دارویی و یا ماساژ را تجویز خواهد نمود.

درمان کمردرد ناگهانی با ورزش

پس از 24 ساعت، همچنانکه در بستر خوابیده اید،چهار ورزش کششی زیر را انجام دهید (به تصاویر نگاه کنید). چنانچه کمردرد تان افزایش یافت، ادامه ندهید، بلکه روز بعد آن ها را امتحان کنید. استراحت کنید، کتاب بخوانید یا به موزیکی ملایم گوش دهید، می گذرد.

ورزش هایی که به هنگام کمردرد ناگهانی یا پس از آن می تواند بر روی تخت یا تشک ورزشی روی زمین انجام داد.

 1) در حالی که زانوها را خم کرده اید به پشت خوابیده، پشتتان را هم سطح کمتر، به تشک فشار داده و ول کنید، این ورزش رابرای درمان کمردرد-3 بار انجام دهید .

11

 2) با زانوهای خمیده، 4-3 بار، به آرامی از چپ به راست و از راست به چپ حرکت کنید.

22

 3) در حالی که با زانوهای خمیده دراز کشیده اید و سرتان روی بالش است، یکی  از زانوها را بر روی سینه خم نموده، دست راست را بر روی زانوی چپ قرار داده و در جهت مخالف هم فشار دهید. سپس دست چپ را روی زانوی راست قرار داده و در جهت مخالف هم فشار دهید. این ورزش را 4-3 بار انجام دهید.

33

4) بالا تنه خود را در جهت پهلوها، از سمتی به سمت دیگر بغلتانید، سعی کنید با دستتان مچ پاهایتان را لمس کنید.

44

بدنتان را به عنوان یک کُل در نظر بگیرید: چنانچه بتوانید آرامش ذهنیتان را حفظ کنید، آرامش جسم و کمر نیز به دنبال آن خواهد آمد. ورزش های کششی و آرامشی، به حفظ تناسب کل بدن از سر تا انگشتان پا کمک خواهد کرد. ابتدا قسمت خاص و کوچکی از بدن درد می کند، اما زمانی که به خیال خودمان سعی می کنیم با حرکت کردن به نحوی خاص از آن مراقبت کنیم، درد کمر به سایر نقاط بدن گسترش می یابد. درد زانو یا قوزک پا، اغلب منجر به درد مفاصل ران و یا کمر می شود. درد گردن و شانه ها می تواند به قسمت فوقانی کمر یا تحتانی منتقل شود و یا بالعکس، به خصوص اگر ما فردی عصبی و منفی باف باشیم.

888

منبع:کتاب کوچک کمردرد

برای مطالعه مقاله ی بیشتر درباره ی”درمان کمردرد حاد و مزمن“کلیک کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →