کمردرد هنگام ایستادن

images (21)

شما در یک فروشگاه بزرگ کار می کنید که به شدت نیازمند تغییرات و بازسازی است. محیط کارتان بسیار تنگ و باریک است و دو یا سه نفر در یک جای کوچک کار می کنید. صندوق در گوشه ای واقع شده و پیشخوان ها کوتاهند. تقریباً بیشتر روز را یکجا می ایستید، برای استفاده از صندوق، بدنتان را می پیچانید، برای دسترسی به کیسه ها، در حالی که به همکارتان تنه می زنید، روی یک قفسه ی کوتاه خم می شوید، کار در این فروشگاه اقتضا می کند که کفش های شیک بپوشید. در پایان روز کمرتان خشک شده و درد می کند.

یا ؛ شما در یک کارخانه و یا در یک خط مونتاژ کارخانه ای کار می کنید. محل کارتان، کثیف، پر سر و صدا و غبار آلود است. سراسر روز، حرکاتی یکسان را تکرار می کنید، سرخمیده است، نقاله از چپ به راست حرکت می کند، قدتان بلند است و ارتفاع نوار نقاله بسیار کم است، در پایان روز گردنتان سفت است و شانه ها و قسمت فوقانی پشتتان درد می کند.

پیشگیری از کمردرد هنگام ایستادن

قاعده ی کلی برای ایستادن و کار کردن این است که سطح میز می باید 10-5 سانتی متر پایین تر از آرنج دست خم شده ی شما با زاویه ی 90 درجه باشد. هر چه کار سنگین تر باشد، ارتفاع سطح کار هم باید کمتر باشد، هر چه کار سبکتر و دقیق تر باشد، باید ارتفاع بیشتر باشد. هموارده در جستجوی چیزی باشید که پای خود را روی آن بگذارید، نرده، جعبه، چهارپایه یا کتابی که در حدود 15-10 سانتی متر قطر داشته باشد و مرتباً جای پاها را با یکدیگر عوض کنید. به سطح کار تکیه دهید .

حتی المقدور، از یک چهار پایه ی  شیبدار قابل تنظیم استفاده کنید. هنگام استراحت میان روز بنشینید و یا تغییر وضعیت دهید. یک یا دو تا از ورزش های کششی ایستاده برای اصلاح گودی کمر را در مقابل دیوار انجام دهید. کفش های راحت بپوشید، بهتر است کفه ای نرم داشته باشد تا پا را در برابر سطوح سخت محافظت نماید. چنانچه پرستار یا خدمتکان رستوران هستید یا شغلی دارید که مجبورید سرپا بایستید ولی چیزهای زیادی را بلند و جابجا می کنید در حقیقت خوش شانس تر از دیگران هستید. وضعیت های ساکن و یکنواخت بسیار خطرناکند. البته بدانید که (پوشیدن) کفش های راحت، ایجاد وقفه کوتاه مدت در کار و انجام ورزش های مربوط به گودی کمر در مقابل دیوار به دفع فشار وارده به کمر کمک خواهد کرد.

ایستادن در میهمانی ها و کمردرد

در یک میهمانی رسمی شرکت کرده اید. 150 نفر در یک سالن بزرگ جمع شده اند. چون می خواستید شیک و مد روز به نظر آئید، مجبور شده اید که کفش های پاشنه بلند بپوشید. کیف روی دوش شما بسیار سنگین است و در دست دیگرتان یک لیوان نوشیدنی دارید. حداقل نیم ساعت است که مشغول گفتگوی بسیار کسالت آوری با یک نفر هستید که گمان نمی کنید که کمرتان بتواند حتی یک دقیقه ی دیگر تحمل داشته باشد، زانوهایتان کاملاً قفل هستند و خسته و کلافه هستید. روی یک پا می ایستید، یک پهلو بیرون زده و قوز کمر دارید، دوست دارید که هر چه زودتر به خانه بروید.

عاقل باشید! یک جفت کفش با پاشنه های نسبتاً کوتاه بپوشید. سعی کنید به کناره های اتاق، جایی که بتوانید به میز یا دیوار تکیه دهید و یا پاشنه هایتان را به دیوار بچسبانید، نزدیک باشید. ورزشهای گودی کمر را با فشردن عضلات شکم و باسن، بدون خم شدن در برابر دیوار انجام دهید- هیچ کس متوجه نخواهد شد! به نرم بودن بیاندیشید- هر چند که خیلی خسته اید! حین صحبت با دیگران تحرک داشته باشید!

  • خواننده گرامی

  • پیشننهاد میشود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید .

علل،علائم و درمان کمردرد

ورزش درمانی قوز کمر

 

منبع : کتاب کوچک کمردرد



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →