بارداری

وزن بچه ی متولد نشده (جنین) با پایین و جلو دادن لگن خاصره، انحنای قسمت تحتانی کمر شما را افزایش داده و احتمالاً منجر به کمردرد و درد عصب سیاتیک می شود.

چه در حالت نشسته، چه ایستاده و چه خوابیده، سعی کنید که کمر خود را در حالت انعطاف پذیری نگه دارید و ورزشهای کششی را به طور مرتب انجام دهید. هنگام تلاش و تقلاً کردن (انجام کارهای سخت)، عضلات شکم و باسن را فشرده و منقبض نگه دارید، و از پاها به عنوان تکیه گاه استفاده کنید. در طول روز، مدتی را به استراحت کردن اختصاص دهید.

حرکات کششی 2 حرکات کششی حرکات کششی3

کمردرد و بچه داری

فوق العاده خسته اید و بچه هم باز دارد گریه می کند. با تلاش و تقلای فراوان از رختخواب خارج می شوید، روی نرده ی محافظ تخت بچه خم می شوید، پشت خمیده و پاها صافند و طفلی را که ناگهان احساس می کنید خیلی سنگین است، بلند می کنید. صندلی شیردهی شما یک صندلی قدیمی است که هیچ تکیه گاه درست و حسابی برای کمر و آرنج ندارد. بچه سیر شده و حالا موقع حمام کردن اوست. وان از نوع گود و قدیمی است. کج می شوید، خم می شوید، می شوئید، بلند می کنید و برای برداشتن حوله می چرخید. نوزاد را روی تخت می خوابانید و دوباره همه این حرکات را از سر می گیرید. کج می شوید، خم می شوید، می چرخید و بلند می کنید. کودک تمیز و سرحال است، مادر از درد می نالد، کودک را روی پهلوی راست گذاشته و بیشتر روز او را با خود به این طرف و آن طرف می برید، چون در حال دندان در آوردن است اگر او را به حال خود رها کنید، ناآرامی می کند. برای ذره ای رفع خستگی، خم می شوید، او را روی زمین می گذارید، دو دقیقه بعد در حال خم شدن برای برداشتن دوباره ی او می باشید.

فوق العاده خسته اید، باز هم بچه دارد گریه می کند. از تخت به بیرون می غلطید، گهواره نرده ای قابل تنظیم دارد که شما آن را پایین می آورید. تا جایی که می توانید به او نزدیک می شوید، . صندلی شیردهی شما دارای یک پشتی خوب و مناسب برای حمایت از کمر و بالشتکی خوب و مناسب برای حمایت از آرنج می باشد. کودک غذاخورده و موقع حمام کردن اوست. یک وان بچه با پایه های بلند یا قرار گرفته روی سطحی بلند دارید. وان را با یک شیلنگ یا یک سطل پر کرده در حالی که نزدیک به وان ایستاده اید یا زانو زده یاد. یک چهارپایه برای نشستن و خشک کردن او در نزدیکی خود دارید. چنانچه مایل باشید، می توانید با او حمام کنید، برای این کار داشتن زیر اندازی که لیز نباشد لازم است، او را روی زانوهایتان نگه می دارید و برای بلند شدن از نزده ی دست کمک می گیرید.

کودک را روی یک میز که ارتفاع ایده آن 90 سانتی متر استف می خوابانید. با نزدیک نگه داشتن کودک به خود ، می توانید پوشک کودک را عوض کرده یا لباسش را بپوشانید، بدون این که کوچکترین آسیبی به کمرتان وارد شود. در نخستن هفته ها، نوزادتان را با استفاده از از ساک حمل های مخصوصی که بدین منظور طراحی گردیده، در جلوی خود، و وقتی بزرگتر می شود، در پشت خود حمل کنید. او را روی پهلویتان بگذارید، البته باید قسمت کمر را صاف نگه دارید، و او را مرتباً از این پهلو به آن پهلو جابجا کنید. برای بلند کردن او از روی زمین وضعیت 5 یا 7 را به خود بگیرید. حین بلند کردن او، عضلات باسن و شکم را منقبض نمایید. پاهای شما حتماً بایستی از هم فاصله داشته باشند. او را ابتدا روی زانویتان گذاشته و همچنانکه می ایستید، او را محکم بغل کنید. زمانی که کودک شروع به راه رفتن می کند و لازم است که دستتان را بگیرد، در زمان هایی که کمردرد دارید با استفاده از وسیله ای تسمه مانند او را کنترل کنید. حفظ سلامت پشت کودک شما نیز به اندازه ی پشت شما اهمیت دارد، پس سعی کنید، هر آنچه را که خود می آموزید، به او نیز بیاموزید، در این صورت وقتی بزرگ شود نیازی به این کتاب نخواهد داشت. همچنین با مشاهده طفل نوپای خودف حرکات صحیح را به خاطر آورید.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-

Share →