Picture 395

باید به دنبال شیوه ای متفاوت برای نشستن بر روی دستشویی فرنگی باشید، مخصوصاً اگر کمردردتان می کند. نحوه ی نشستنی که هم اکنون به آن عادت دارید، عضلات شکمی را بدون تکیه گاه باقی می گذارد، که در صورت چمباتمه نشستن این تکیه گاه توسط پاها تأمین خواهد شد. به این ترتیب نشستن همچنین ناحیه کمر را صاف نگه می دارد که در صورت چمباتمه زدن در حالتی با ایمنی کامل، دیگر کمر به حالت صاف نخواهد ماند. باید یک چهار پایه در مقابل دستشویی فرنگی برای قرار دادن پاها بر روی آن بگذارید، یا حتی بهتر از آن یک چهار پایه به شکل یو (U) انگلیسی خواهد بود که در دور دستشویی فرنگی قرار می گیرد و در این حالت پاها نقش تکیه گاه اصلی تان را خواهند داشت و کمر نیز واقعاً خمیده و محافظت خواهد شد و یا حتی می توانید بر روی نشیمنگاه دستشویی فرنگی چمباتمه بزنید. ثابت شده است افرادی که به هنگام اجابت مزاج در حالت چمباتمه هستند، مدفوع بیشتری را تخلیه می کنند- جای تعجب نیست وقتی بررسی کنید که چقدر این حالت چمباتمه زدن بهتر خواهد بود- چمباتمه زدن این امکان را فراهم می آورد که خود را کامل تر تخلیه کنید و همچنین امکان کمردرد را نیز کاهش می دهد. بسیاری از افراد به دلیل عدم تمرین، قادر به چمباتمه زدن نیستند، اما باید بتوانند این کار را انجام دهند و هنوز هم می توانند یاد بگیرند. حداقل از طریق محکم گرفتن مچ یک دست با دستی دیگر یا قفل کردن انگشتان دست ها به یکدیگر و وارد آوردن فشاری متقابل بر دیواره ی تحتانی شکم به هنگام دفع مدفوع، می توانید به دیواره ی شکمی خود کمک کنید.

webmd_rm_photo_of_toe_touch_exercise

ورزش های مضر برای کمردرد

اگر در ناحیه کمر، درد دارید باید از انجام ورزش هایی که احتمال تماس بدنی و برخورد در آنها وجود دارد اجتناب کنید. از هر نوع حرکت که در آن پریدن وجود داشته باشد، نیز باید جهت پیشگیری و یا تشدید کمردرد پ اجتناب کنید. حالا پس از این توصیه، بگذارید به آنانی که می خواهند آن را نادیده بگیرند، که البته نباید چنین کاری بکنند، سفارشی بکنیم. قبل و بعد از انجام فعالیت مورد علاقه تان، در وضعیت اول یا یکی از حالات کششی قرار بگیرید. حالات کششی کمردرد بیشتری را که به ناحیه کمر به دلیل فشردگی، برخورد و چرخش وارد می آورید، خنثی خواهند کرد.

خواننده گرامی ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمردرد مطالعه فرمایید.

حرکات ورزشی برای کاهش کمردرد

کاهش درد با ورزش 

تمرینات ورزشی کمردرد

تشخیص علت کمردرد 

کمردرد و علل آن 

درمان کمردرد با حرکات کششی ورزشی

کاهش درد کمر با گرم کردن بدن 

کاهش کمردرد با تخت و تشک مناسب 

ورزش های مضر برای کمردرد 

پیشگیری از کمردرد با بلند کردن و حمل درست اجسام 

 – پیشگیری از کمردرد با تمرینات ورزشی

پیشگیری از کمردرد هنگام عطسه، سرفه، خندیدن، استفراغ کردن 

- کمردرد و مسافرت با هواپیما

 

منبع: کتاب کمردرد- تسکین و رفع دردهای کمر با تأکید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17



آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است
Share →