بیماری هایی که نیاز به فیزیوتراپی دارند

فیزیوتراپی (به انگلیسی: physiotherapy)‏ شیوه‌ای از درمان بیماری‌ ها و اختلالات عصبی-ماهیچه ای-اسکلتی است که با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت می‌باشد.

فیزیوتراپ فردی است که این کار را انجام می دهد و ارتباط نزدیکی با پزشک دارد.این وظیفه فیزیوتراپ است که با بررسی علائم بیماران و وضعیت سلامتی آنها، مشکل بیمار را تشخیص داده و کار خود را آغاز کند.فیزیوتراپیست برنامه های توان بخشی را بر روی بیماران در طی جلسات مختلف انجام می دهد و روند پیشرفت بیمار در طی جلسات مختلف را بررسی می کند.فیزیوتراپی نوعی درمان است که با صبر و حوصله آمیخته شده است.بیمارانی که برای درمان و توانبخشی خود به فیزیوتراپ مراجعه می کنند، باید بدانند که درمان آنها یک شبه صورت نمی گیرد و در طی یک مدت زمان، بهبودی خود را احساس خواهند کرد.

بیماری ها یی که نیاز به فیزیوتراپی دارند

1.افرادی که دچار صدمات دست و پا شده اند، مثل شکستگی استخوان، رگ به رگ شدن، و یا کبودی.

2.بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند.

3.بیمارانی که از انواع  فلج ها رنج می برند.

4.بیماری های قلب و عروق مانند سکته های قلبی، بیماری های قلبی مزمن

5.بیماری های تنفسی مانند آسم، بیماری های مزمن ریوی، فیبروز کیستی