فیزیوتراپی هم باید بر اساس تشخیص پزشک تجویز شود،‌ بی‌شک در مواردی که عامل ایجاد درد در بیمار ناشناخته باشد، فیزیوتراپی توصیه نمی‌شود. همچنین زمانی‌که بیمار دچار التهاب حاد است؛ بخصوص در بیماران روماتیسمی که در مرحله حاد بیماری‌شان هستند،انجام فیزیوتراپی نتیجه عکس داشته و به افزایش درد و التهاب مفاصل منجر می‌شود. فیزیوتراپی در بیمارانی که دچار تنگی تونل کارپال (گرفتگی اعصاب مچ دست) هستند‌ نیز در موارد حاد بیماری توصیه نمی‌شود.

روش غلط به‌کارگیری فیزیوتراپی

نتیجه گرفتن از فیزیوتراپی به تجویز صحیح و بموقع درمان‌های مربوط به آن باز می‌گردد؛ چراکه روش‌های صحیح به‌کارگیری درمان‌های فیزیکی هستند که فیزیوتراپی را به‌عنوان شیوه‌ای موثر در تسکین درد و التهابات اسکلتی و عضلانی معرفی می‌کند؛ پس نتیجه نگرفتن از این شیوه کمک درمانی در بسیاری موارد به معنای روش غلط به‌کارگیری درمان‌های فیزیکی توسط فیزیوتراپیست است.

بنابراین اگر فیزیوتراپی بدرستی به‌کار گرفته شود، می‌تواند در کاهش درد و التهابات ناشی از مشکلات حرکتی و آسیب‌های مختلف، دردهای آرنج، مشکلات مفصل شانه، درد و التهابات لگنی و گرفتگی عضلات قسمت‌های مختلف بدن موثر واقع شود.

فیزیوتراپی همراه با تمرین درمانی

فیزیوتراپی با تقویت عضلات، برطرف کردن محدودیت‌های حرکتی عضلات و هماهنگ کردن فعالیت عضلانی بدن به درمان بیماران کمک می‌کند،  در کنار فیزیوتراپی، تمرین درمانی و ورزش درمانی به درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی کمک می‌کند. درمان فیزیوتراپی زمانبر است و ازجلسات سوم و چهارم به بعد کاهش درد قابل مشاهده است، حتی تا پیش از آن ممکن است بیمار با کمی افزایش درد روبه‌رو شود.

منبع:فانگذر