درمان خانگی دردهای اسکلتی عضلانی درمان خانگي دردهاي اسکلتي عضلاني

کم خوابی و دردهای اسکلتی عضلانی

پزشکان معتقدند خستگی، یکی از ویژگی های این بیماری بوده و به همین علت، خوابیدن کافی برای بهبود این بیماران ضروری است پس تا جایی که می توانید به اندازه بخوابید. برای این که شب ها راحت تر به خواب بروید، از چرت زدن های طول روز خودداری کنید و پیش از خواب، دوش آب گرم بگیرید.

به خاطر داشته باشید آماده کردن شرایط و محیط موقع خوابیدن از اهمیت زیادی برخوردار است، به طوری که بهتر است اتاق تاریک، کمی خنک و عاری از هر گونه سر و صدای اضافی مانند صدای تلویزیون باشد. علاوه بر این، فعالیت بدنی و ورزش کردن از جمله راهکارهای مؤثر و طبیعی بهبود علائم فیبرومیالژیاست.

ورزش و دردهای اسکلتی عضلانی

ورزش کردن در روزهای ابتدایی ممکن است به طور موقت باعث تشدید درد شود، ولی تداوم این روند به طور قطع به کاهش علائم کمک خواهد کرد. ورزش ها و حرکاتی که در این شرایط می تواند مفید باشد عبارتند از: پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و ایروبیک و تحرک در آب، نرمش های کششی و تمرینات آرامش بخش.

در انجام کارهای روزمره تعادل را فراموش نکنید. تلاش بیش از حد در برخی روزها می تواند علائم شما را در روزهای بعد تشدید کند؛ بنابراین باید فعالیت های خود را محدود کنید و در زمان بروز علائم، آن را به حداقل برسانید.

منبع: جام جم آنلاین