ورزشهای قدرتی

در این نوع ورزشها در هر جلسه ورزش ، چند گروه عضله برای تمرین سنگین انتخاب میشود، هر گروه عضلات مثل بالای شانه، زیر بغل، شکم و… در ۳تا ۵ نوبت و هر نوبت ۸تا ۱۵ حرکت با وزنه یا وسایل ورزشی تحت حرکات نسبتآ خسته کننده قرار میگیرد. در فواصل هر نوبت فرد مجبور به ۱تا ۳ دقیقه استراحت میباشد. در این ورزشها بتدریج حجم و قدرت عضلات زیاد میشود. این نوع ورزشها مقادیر اخذ غذا و کالری را بالا برده باعث اظافه شدن وزن میشود.
افراد با سن بالا چه موقع ، چقدر و چگونه ورزش بکنند:

نظر به اینکه افراد با سن بالا از طرفی بیش از افراد جوان مساعد تحلیل رفتن و جمود اعضاء بوده و از طرفی مثل افراد جوان توانائی ورزش سنگین و طولانی مدت را ندارند، توصیه میگردد افراد مسن ورزش همه روزه و متنوع از آنچه که شرح داده شد بطور دائم در برنامه زندگیشان داشته باشند. عصرها و به فاصله ۴ تا ۵ ساعت بعد از غذای ظهر برای ورزش زمان ایده آل است. مدت زمان ورزش در هر جلسه ۳۰ تا۵۰ دقیقه ودر حدی که بدون خستگی و استرس باشد توصیه میگردد.

تمرینهای آئوروبیک(هوازی)

 این نوع ورزشها حرکاتی را شامل میشود که که فرد بدون نیاز به توقف ورزش بتواند ۲۰تا ۳۰ دقیقه و حتی با تمرین ساعتها به ورزش ادامه دهد، مثال ورزشهای آئوروبیک پیاده روی ،،شنا ،دو آهسته ،دوچرخه سواری ،کوهنوردی ،نرمشهای متنوع ، والیبال و فوتبال و… است. این ورزشها برای مصرف کالری و سوزاندن چربیها و بالا بردن ظرفیت قلب و تنفس و در نهایت پیشگیری از پیری زودرس و قند و فشارخون و سکته ها حیاتی است.

تمرینهای کششی

 در این نوع ورزشها ، حرکات به منظور افزایش انعطاف پذیری عضلات و مفاصل ورباطها و ا لیاف اطراف آنها بعمل میاید. هرگونه کشش باید با احتیاط و با افزایش تدریجی فشار بعمل آید و نباید انعطاف و دامنه حرکات از حد دامنه طبیعی حرکات مفاصل تجاوز بکند. نظر به اینکه حفظ سلامتی مهمترین اولویت برای هر فرد در هر سن میباشد،به هیچ قیمت سلامتی نباید فدای هدفهای دیگر بشود.

در هر نوع اجراء کشش بر روی یک عضو سایر اعضاء باید برای مراقبت بکار گرفته شود. مثلآ اگر تصمیم به باز کردن پاها در وضع ایستاده به طرفین یا یکی جلو و یکی عقب داریم، بهتر است با دستها از تکیه گاهی بگیریم . انعطاف و کشش بر روی تک تک مفاصل (گردن، شانه ها، آرنجها، مچها، انگشتان، فقرات پشتی و کمر، مفاصل لگن و رانها و مچ پاها …) و هرکدام چند بار با فشار مناسب اجرا میشود. جمع حرکات کششی مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه طول میکشد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

آدرس کلینیک دیباجی :
تهران ، خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، دیباجی جنوبی، روبروی سنجابی، پلاک 17





آدرس کلینیک مطهری:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به استاد مطهری، کوچه شهید حسینی راد « کوچه افتخار سابق»،پلاک 34، طبقه همکف

-


به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است
Share →