عوارض لیزر درمانی

از دید بسیاری از مردم حتی در این زمان لیزر چیزی جدید و خطرناک می باشد به این علت که ماهیت واقعی لیزر را نمی شناسند و یا به علت جدید بودن این روش آن را با اشعه رادیواکتیو اشتباه می گیرند. در لیزرهای فیزیوتراپی در صورتیکه اصولی و با دوز مناسب استفاده شوند فاقد عارضه جانبی بوده و هیچ خطری برای انسان ندارد.

فرایند لیزر درمانی

چنانچه جهت بیمار لیزر درمانی تجویز شود یا توسط پزشک معالج خود جهت لیزر درمانی ارجاع گردد، پس از معاینه و تعیین پروتکل مناسب و برنامه درمانی، جلسات لیزر درمانی شروع می کرد. زمان هر جلسه بین ۳۰-۵ دقیقه بسته به نوع لیزر و محل و علت مراجعه بیمار می تواند متفاوت باشد.

کاربرد لیزر درمانی در زمینه پزشکی

۱- بکارگیری لیزر به عنوان چاقوی جراحی

۲- بکارگیری لیزر به عنوان وسیله تشخیص

۳- بکارگیری لیزر به عنوان روش تسکین و درمان

نقش لیزر در درمان درد

لیزر می تواند با کاهش التهاب و اثرات ترمیمی و نفوذ به بافتهای ضایعه دیده درد را کاهش دهد . لیزر درمانی در فیزیو تراپی می تواند با تحریک نقاط طب سوزنی تاثیرات طب سوزنی را ایجاد نماید.

منبع:تبیان  سیمرغ بیتوته